העולם הטכנולוגי שלנו מתפתח כיום בצעדי ענק כאשר אנחנו מוצאים כי מוצרים רבים שהיו אטרקטיביים ומיוחדים עד ממש לא לפני הרבה זמן כבר אינם שימושיים יותר ולמעשה אף אם נרצה אין לנו ממש את הדרך להשתמש בהם. מה למשל?

קלטות השמע שהחליפו ברוב גאווה את התקליטים אשר בהם השתמשנו בתוך מכשיר הפטיפון המסורבל והכבד כאשר נדמה היה כי לא ניתן יהיה להמציא משהו חכם ומושלם יותר מאותן הקלטות…

כך גם עם סרטי הווידאו שהיו מאופסנים בקלטות וידאו גדולות אשר בכדי ליהנות מהם היה עלינו להצטייד במכשיר וידאו אימתני אשר לתוכו השחלנו את הקלטת.

כך עם השקופיות שהיוו אטרקציה מרכזית בכל קייטנת ילדים כאשר אלו ציפו בקוצר רוח לראות את התמונות שעל הקיר…

כיום אין לנו כבר את הכלים ליהנות מכל אותם חומרים המאופסנים באותם המקומות ולמעשה אם נרצה ליהנות מהם עלינו פשוט 'לגייר' אותם ולהעביר אותם אל המדיה הדיגיטלית העדכנית. איך עושים את זה?

מצילים את זיכרונות העבר – ממירים…

ישנה אפשרות לקחת את כל אותם חומרים ולהמיר אותם אל המדיה הדיגיטלית. לא צריך לזרוק את הקלטות הישנות העמוסות כל טוב וגם לא את קלטות הווידאו ששקדנו לאסוף משך השנים. גם לשקופיות העתיקות עוד יכולות להיות עדנה באמצעות סריקת שקופיות  אם רק נפנה אל בית העסק המתאים, המרת קלטות או המרת קלטות ווידאו. כך למעשה נוכל ליהנות מכל המידע והתוכן כאשר הם יהיו מאופסנים היטב על גבי הכונן הקשיח של המחשב שלנו ונוכל להשליך סוף סוף את כל אותם אוספים התופסים לנו מקום רב כל כך בארונות.

במחשבה שנייה… אולי עדיף בכל זאת לשמור כמה יחידות של קלטות וקלטות ווידאו למזכרת… בעוד מספר שנים יהיה זה ממש אטרקטיבי להתבונן בכל אותם מוצגים ארכיוניים. תוכלו לספר לילדים למה שימש כל חפץ וכל פריט.

כדאי למהר עם ההמרות

המומחים טוענים כי קלטות הווידאו וכמובן גם השקופיות מאבדים מאיכותם ומחדותם ככל שחולף עליהם הזמן. לכן, אם אנחנו מעוניינים ליהנות מהחומרים הללו כאשר הם יהיו באיכות המיטבית והגבוהה ביותר שיכולה להיות בנסיבות הללו – מומלץ מאוד שלא לדחות את הדבר בעוד כמה שנים. הזמן לא עושה טוב עם כל אותם חומרים מה גם שתוך זמן קצר גם שיטות ההמרה יהיו פחות מפותחים כי מי יצטרך בכלל להמר ומה יישאר לנו להמר? הכול כבר נעשה וייעשה מלכתחילה באמצעים העדכניים והמפותחים.

אז קדימה, רוקנו את הארונות, הוציאו את האוספים הגדולים שלכם מכל הזמנים ועשו אתם סוף סוף משהו מועיל. אין כמו לראות וליהנות שוב מתמונות עתיקות או סרטים ישנים שכבר כמעט שכחנו מקיומם.

נוסטלגיה במיטבה באמצעים הטכנולוגיים העדכניים ביותר.

קטגוריות: פנאי ובידור