סורגים לבית נדרשים בדרך כלל לשני שימושים עיקריים – השימוש הזול הוא כמחסום למניעת נפילה, ואלו הסוג  היקר יותר של סורגים נועד למניעת פריצות לבית. מטרתו של הסורג קובעת במידה רבה את הסוג הנדרש, אם כי בכל סוג של סורג ניתן למצוא מבחר גדול של דגמים וסגנונות.

סורגים קובעים או נפתחים

סורגים לבית מוצעים בשתי אפשרויות התקנה – קבועים או נפתחים. סורגים קבועים המשמשים לרוב לחלונות מקובעים לצידי החלון ואין אפשרות להסירם או להזיזם. מאידך, סורגים נפתחים המשמשים בעיקר לפתחים כמו דלתות או מרפסות, ניתן לפתוח על ידי קיפול, הנעתם על גבי מסילה או בעזרת פתיחת כנף על גבי ציר.

שימו לב – סורגים קעורים לא בכל בית

מי שמעוניין בסורג היוצר תחושה פחות מסוגרת יכול בחור בסורג קעור, מוצר אופנתי ומבוקש המאפשר הצבת אדניות על גביו. יחד עם זאת, סורגים אלו יקרים יותר מסורגים ישרים, ובנוסף הם אינם מומלצים לסביבה עם ילדים. זאת מאחר שילדים נוטים לשבת על הסורגים הללו, ולכן לא רק שאינם בטוחים אלא גם מסכנים את חיי הילד.

 סורגים מעוצבים שישדרגו את החלל

במרבית המקרים סורגים מהווים כורח מציאות ולא בחירה מרצון, אך בימינו ניתן לבחור בסורגים מעוצבים ומסוגננים שישדרגו את חלל הבית. חשוב לדעת כי הברזל, חומר הגלם ממנו יוצרים סורגים, אינו רק חזק אלא גם בעל יכולות עיבוד ועיצוב רבות ושנות.  את הברזל ניתן לעצב בצורות גיאומטריות  שונות או בקווים מעוגלים, וניתן להוסיף לו אלמנטים מעולם החי או הצומח. כמו כן, ניתן לצבוע את הסורג בכל צבע מבוקש, אם כי עדיך לבחור בצבע ניטראלי שאינו בולט לעין ויוצר הסחה כמו לבן, אפור, כסוף או שחור.

 חשיבות התקנת הסורג

אין זה משנה לאיזו מטרה או באיזה סגנון עיצוב בחרתם, בסופו של דבר מה שבאמת חשוב הוא אופן התקנת הסורגים. את הסורגים בבית חשוב להתקין בעזרת אנשי מקצוע באופן איכותי ובטוח, ומחומרי גלם חזקים ועמידים, כך שבשום פנים ואופן לא ינתקו. כמו כן, במידה שגיליתם סוגר רופף עליכם לקרוא בדחיפות לחברה שהתקינה אותו על מנת שתסדירו כראוי.

.