זוגות צעירים וישראלים בכלל מבינים בשלב מוקדם שעליהם למצוא כיוון יציב ובטוח להשקעה. הצעד הבסיסי והמוכר ביותר הוא לפנות אל שוק הנדל"ן ורבים מחפשים לרכוש דירה מקבלן או דירת יד שנייה לצורכי השקעה ומגורים. עם זאת, נראה כי לא כל אחד יכול להרשות לעצמו את אפיק ההשקעה הזה ועל כן בשנים האחרונות רבים מתעניינים דווקא ברעיון של נדל"ן עסקי. במה בדיוק מדובר והאם זה משתלם ויכול להוות אלטרנטיבה טובה? בואו ננסה להבין. 

מה זה נדל"ן עסקי?

לעומת רכישת דירה מקבלן או קניית דירת מגורים יד שנייה, המושג נדל"ן עסקי מתייחס לכל אותם הנכסים שאינם מיועדים למגורים. משרדים, חנויות, מסעדות, מטבחים, מגרשי חנייה ועוד. חשוב להבין את ההבדל בין השניים ומתוך כך להכיר את היתרונות של נדל"ן עסקי. 

היתרונות של נדל"ן עסקי

  • זול יותר: נדל"ן עסקי הוא זול הרבה יותר מנכסים לצורך מגורים. המשמעות היא שמדובר על השקעה שמתאימה להרבה אנשים, גם למי שלא יכול להרשות לעצמו דירת מגורים. 
  • עסקה מהירה יותר: אופי העסקאות מהיר יותר, מיידי והרבה פחות מורכב בירוקרטית. 
  • תשואה גבוהה יותר: לרוב, כשמדובר על נכסים טובים ומומלצים, אנו מדברים על תשואה גבוהה יותר מהשכירות. 

האם זה יכול להוות אלטרנטיבה לדירת מגורים?

בהחלט, במקרים בהם אין אפשרות כלכלית לקניית דירת מגורים. עם זאת כמובן שחשוב להבין בדיוק מה אתם קונים, את מצב התנועה ואת ההיתכנות והקלות למציאת שוכרים מתאימים. בשורה התחתונה, אם עושים זאת כמו שצריך, נדל"ן עסקים זה פתרון מצוין, קל ונוח עבור ישראלים רבים וכדאי גם לכם לשקול אותו לחיוב וללמוד עליו יותר.  

מרחבי הרשת:
עופר איתן – כתבה באתר אייס

קטגוריות: בלוג