מאז ומעולם אנשים הבינו כי רכישת נכסים להשקעה הינה פעולה אשר יכולה לגרום לתשואה יפה באם הקנייה נעשית בצורה חכמה וזאת לאחר מספר בדיקות מקדימות. מאמר זה ידריך את הקוראים באשר לדברים החשובים ביותר אשר חשוב לבדוק טרם רכישת נכסים זה או אחר המיועד להשקעה.

רכישת נכסים – לוקחים סיכונים

הדבר הראשון והחשוב ביותר אותו יש לדעת הוא שאין כזה דבר רכישה ללא סיכונים. אין זה משנה אם אתם מבצעים את כל הבדיקות המקדימות האפשריות, חשוב מאוד לדעת כי כל השקעה היא סיכון. כמובן שבדיקות מקדימות יכולות למזער את הסיכונים, אך אף אחד אינו מבטיח אחוזים מסוימים של תשואה עתידית וכן כי ההשקעה שלכם תשתלם לאורך זמן. לכן, חשוב לחשוב ולהגיע למסקנה האם אתם מעוניינים לבצע בדיקות מקדימות ולהמר על נכס להשקעה או שאתם מעדיפים להימנע שכן אתם מעוניינים בחיים בטוחים.

נכס מניב – הכלל השני

הכלל השני הוא תמיד לוודא כי אתם בוחרים בנכס בעל פוטנציאל גבוהה מאוד להנבת תשואות. חשוב לזכור כי נכסים בערים הגדולות בישראל הם בדרך כלל נכסים מניבים. דוגמה לכך מהווים משקיעים שקנו דירות להשקעה בתל אביב וכיום דירות אלו מניבות להם תשואות גבוהות מאוד. חשוב מאוד לבצע מחקר רציני אודות אזורים אטרקטיביים יותר ופחות במדינה וכן מהו שכר הדירה בהם משכירים בעלי נכסים דירות באותו אזור. בהתאם לכל אלו תוכלו להגיע להחלטה הנכונה ביותר בשבילכם.

תוכניות עתידיות  ובעלות

הדבר השלישי אותו חשוב לבדוק הוא האם יש תוכניות עתידיות לגבי האזור בו ממוקם הנכס. לשם כך מומלץ לפנות אל מחלקת התכנון העירוני או מחלקת ההנדסה של העירייה שבה ממוקם הנכס ולברר האם קיימים תכנונים עתידיים (אשר ישפיעו בסופו של דבר על הערך של הנכס), מה הם, האם הם סופיים ומתי הם אמורים להיערך. אם מדובר על הריסת השדה היפהפה אשר מהווה חלק מהנוף הניבט ממרפסת הדירה אותה אתם מתכננים לקנות לטובת שורה של בניינים, בית ספר או מוסד חינוכי או ציבורי אחר, קרוב לוודאי שערך הדירה ירד ולכן לא משתלם לקנות נכס באזור זה. בנוסף, חשוב גם לוודא כי הנכס הוא אכן בבעלות של אדם פרטי או חברה פרטית ולא בבעלות של המדינה או בבעלות של אדם אשר אינו יודע כי הנכס שלו מוצע למכירה. יש הרבה נוכלויות בתחום ולכן בדיקה זו חשובה מאוד.

לסיכום, אלו הם רק חלק מהנקודות החשובות אותן יש לקחת בחשבון טרם השקעה בנכס זה או אחר. הגדרת תקציב, מחקר מקיף טרם תהליך החיפוש, בדיקות כדאיות למשקיעים שלהם דירות נוספות בארץ, בדיקת כדאיות האזור והשטח בו נמכר הנכס, תכנונים עתידיים ועוד הם רק חלק מהדברים אותם יש לבצע טרם ההחלטה לרכוש נכס זה או אחר בישראל.

עוד בנושא:
השכרת משרדים – החברה לנכסי קיסריה

קטגוריות: כללי, נדל"ן