ברחבי העולם כיום,  מתבצעת יותר ויותר בנייה המושתתת על רכיבי פלדה – בנייה קלה. במאמר הבא אנו נסקור בקצרה את המהות של חלקי פלדה למבנים, יתרונות וחסרונות אם יש כאלה, וגם ניגע קצת בגישה המודרנית לבנייה – מבני פלדה טרומיות.

בנייה קלה – חומרים

חלקי מבנה פלדה הם הסוג המוצק והאמין ביותר של כל חומרי הבניין שיכולים לעמוד במבחן הזמן. אתם בטח שואלים את עצמכם עכשיו – האם אנחנו צריכים לקחת את ההצהרה הזו כמובן מאליו או שצריך להשוות את הפלדה עם רכיבי בניית  PVC, סיליקט, עץ, אבן וסוגי בנייה אחרות שכבר זמן רב משמשות חומרי בנייה עיקריים עבור סוגים שונים של בנייה? היתרונות של פלדה ורכיבי מתכת בכלל הם כדלקמן: הם מוצקים, יחסית זולים, אסתטיים, לא דליקים, לא דורשים טיפול נוסף וגם כן ידידותיים לסביבה מסיבה זו בנייה כזו נקראת גם בנייה ירוקה. זו אינה הרשימה השלמה של היתרונות שלהם, אבל למעשה התכונות האלה מספיקות בכדי למשוך תשומת לב לרכיבי מתכת ופלדה בכל עולם של בנייה קלה.

על נושא אחד אולי כדאי להתעכב קצת: הגמישות והאמינות של הפלדה. בזמן שבו מאות מבנים מבוססי PVC הושמדו על ידי סופות טורנדו בארה"ב ובעולם בכלל, אנשים לא רוצים לפחד יותר. על כן חומר הגלם המרכזי שעל בסיסו יוקם המבנה הוא בהחלט שיקול מרכזי היום, יותר מאי פעם. קורוזיה היא אחת החסרונות הגדולים ביותר של חלקי מתכת המשמשים לבנייה למרות שכיום רוב היצרנים יודעים לטפל בסוגיה הזו בעזרת שיטות ייצור שונות.

כך או כך, חלקי מתכת בם בהחלט הכרחיים בבנייה באספקט של כמה שנים קדימה. בנייה מפלדה קרוב לוודאי תשרת את ההנדסה האזרחית וההדנסה התעשייתית בעיקר עשרות מונים יותר, בהשוואה להיום. יתר על כן, הבא לא נשכח כי רכיבי פלדה בבנייה נפוצים מאד סביבנו: גדרות, סורגים, סוככים ועוד, דלתות ועוד.אף אחד לא מכחיש את העובדה שהעץ היה חומר הבנייה היחיד שאכן הצליח לעמוד בכל מיני נזקים למעט אש במשך מאות שנים. באמסטרדם, ונציה ובערים נוספות באירופה רוב המבנים מבוססים על בנייה מעץ וכנראה ימשיכו לעמוד איתן עוד מאות שנים. אבל אנחנו חיים במאה ה -21, שדורשת נחישות, אמינות ופשטות של הבנייה. זו הסיבה שמבני פלדה טרומיות הם כל כך פופולריים בימינו.

סיכום

אתה לא צריך להיות קבלן או מהנדס – אתה פשוט יכול לקנות חלקי פלדה לבניין ואז בנייה הופכת להיות תחום שאתה לא צריך לפחד ממנו. עם רכיבים טרומיים לבנייה אתה יכול בקלות להרכיב סככה, אסם, מחסן קטן והרבה דברים שונים. רכיבי פלדה טרומיים נמצאים בשימוש נרחב בהנדסת תעשייה וכן הם חוסכים זמן, כסף ועבודה: מחסנים, מפעלים, ארמונות קרח, רכיבה אולמות ומחסנים עשוי בדרך כלל מרכיבי בניין מתכת טרומי נפרדים.