נכנסים לפרויקט של שיפוצים? או שאולי אתם מגשימים את החלום שלכם ובונים בית פרטי למשפחה? האמת היא שזה לא משנה מול איזה פרויקט בניה אתם נמצאים, כי מה שבטוח זה שכדאי להשקיע לא מעט מאמצים בבחירת אנשי המקצוע שלכם. אם יש איש מקצוע שיהווה איש מפתח בכל התהליך הוא קבלן הבניין שאליו אתם פונים, שכן בפועל הוא אחראי לכל העבודה. לכן חשוב לדבר עם מספר קבלני בניין שהם קבלנים רשומים ולראות מי מהם הוא הטוב ביותר. קבלן בניין רשום הוא לרוב אדם רציני שעוסק בתחום הזה מזה שנים, רק מה שכן, כדאי לזכור לבדוק שהרישיון והרישום של הקבלן עדיין בתוקף.

הדרך לבחור קבלן בניין רשום

ההתלבטות האמיתית היא לא האם כדאי לפנות רק אל קבלני בניין שהם קבלנים רשומים, כי ברור לכולנו שהתשובה היא כן. השאלה היא איך לבחור קבלן בניין רשום ואין ספק ששווה להשקיע בבחירה הזאת. הקבלן שלכם צריך להיות:

  • כמה שיותר מנוסה בעבודות מסוג דומה לעבודה שהוא יבצע אצלכם.
  • מוכר ובעל מוניטין כי כך תוכלו לקבל לגביו המלצות אמינות.
  • זמין עבורכם ואדם שיש לו תודעת שירות גבוהה.

ובנוסף לכך, הוא צריך להגיע גם עם צוות גדול של עובדים אשר בעזרתם הוא יוכל לבצע את העבודה גם כמה שיותר מהר.

האם יש סיכוי לעמוד בלוח הזמנים?

קבלני בניין שהם קבלנים רשומים מציעים בדרך כלל שירות יותר רציני, אמין וכזה שכולל גם עמידה בלוח הזמנים. זו עוד סיבה טובה שבגללה עדיף להעסיק רק קבלן בניין רשום, אם כי חשוב לברר אודותיו מראש את הפרט הספציפי של עמידה בלו"ז. הדבר האחרון שאתם רוצים זה להתחיל שיפוץ, להיות בטוחים שהוא ייקח לכם שבוע-שבועיים ובסופו של דבר לגלות שזה יהיה הרבה יותר ארוך. לכן חשוב גם לחתום על חוזה ברור מול הקבלן שבידיו אתם מפקידים את המשימה, כי למה שתתפשרו על החלק הזה? אומנם החוזה לא תמיד יזרז את התהליך אך הוא ישמש קלף חשוב אם הדברים, חלילה, יסתבכו.