תל אביב, העיר ללא הפסקה, מציעה מגוון רחב של אטרקציות תרבותיות, ובהן מוזיאונים מרתקים. מוזיאונים בתל אביב מספקים הזדמנות ייחודית להעמיק את הידע בתחומים שונים, החל מארכיאולוגיה ועד לאמנות עכשווית.

להלן סקירה של ארבעה מוזיאונים בתל אביב שכדאי לבקר בהם.

מסע אל עבר ועתיד ארץ ישראל: ביקור במוזיאון ארץ ישראל

מוזיאון ארץ ישראל, השוכן בלב תל אביב, הוא מקום מיוחד שבו נושקים יחד עבר, הווה ועתיד. בין כתליו מוצגות תערוכות מרתקות, פריטים היסטוריים ייחודיים ופעילויות לכל המשפחה, המעניקים הצצה אל סיפורה המרתק של ארץ ישראל.

התחנה הראשונה: צלילה אל תוך ההיסטוריה

הביקור במוזיאון מתחיל בקומת הכניסה, שם מוצגת תערוכת "ארץ ישראל – אדם ואדמה". תערוכה זו מציגה את תולדות ההתיישבות בארץ ישראל לאורך התקופות, החל מהתקופה הפרהיסטורית ועד ימינו. לאורך התערוכה ניתן להתרשם מפריטים ארכיאולוגיים נדירים, מוצגים אינטראקטיביים ומודלים תלת-ממדיים, המספקים הצצה אל חיי היום-יום בעבר.

קומה שנייה: גילוי התרבות והאמנות

בקומה השנייה מוצגות מספר תערוכות מרתקות, ביניהן תערוכת "הלבוש הישראלי", המציגה את התפתחות הלבוש בארץ ישראל לאורך השנים, ותערוכת "אמנות ישראלית", המציגה יצירות אמנות ייחודיות של אמנים ישראלים. תערוכות אלו מאפשרות למבקרים לחוות את התרבות והאמנות הישראלית במלוא עושרה.

קומה שלישית: מסע אל עתיד הארץ

בקומה השלישית מוצגת תערוכת "תערוכות מתחלפות", שם מוצגות תערוכות מתחלפות בנושאים מגוונים הקשורים לארץ ישראל, לטבע ולחברה. תערוכות אלו מאפשרות למבקרים להיחשף לחידושים האחרונים בתחומים אלו ולדון בנושאים רלוונטיים לעתיד הארץ.

חצר המוזיאון: גן פורח בלב העיר

חצר המוזיאון היא מקום נהדר להירגע וליהנות מהטבע. בחצר ניתן למצוא גן בוטני יפהפה, פינות ישיבה מוצלות ופסלים ייחודיים.

פעילויות לכל המשפחה:

מוזיאון ארץ ישראל מציע מגוון פעילויות לכל המשפחה, ביניהן סיורים מודרכים, סדנאות יצירה, הצגות ילדים ועוד. פעילויות אלו מאפשרות לילדים ולמבוגרים כאחד ללמוד וליהנות יחד.

טיפים למבקרים:

מומלץ לרכוש כרטיסים מראש באתר האינטרנט של המוזיאון.

ניתן להצטרף לסיורים מודרכים המתקיימים במוזיאון.

בקומת הכניסה ניתן למצוא בית קפה וחנות מזכרות.

מומלץ להקדיש לפחות 3-4 שעות לביקור במוזיאון.

מוזיאון ארץ ישראל הוא מקום נהדר ליהנות מחוויה חינוכית ומהנה לכל המשפחה. בין כתליו ניתן לגלות את סיפורה המרתק של ארץ ישראל, לחוות את התרבות והאמנות הישראלית ולצאת למסע מרתק אל עבר ועתיד הארץ.

טיול בין יצירות מופת: ביקור במוזיאון תל אביב לאמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות, הממוקם בלב העיר התוססת, הוא פנינה תרבותית וחוויה בלתי נשכחת לכל חובב אמנות. בין כתליו מוצגות יצירות מופת של אמנים ישראלים ובינלאומיים, תערוכות מתחלפות ותכנים מגוונים לכל המשפחה.

מה מחכה לכם במוזיאון?

תערוכות מגוונות: המוזיאון מציג מגוון רחב של תערוכות מתחלפות, החל מאמנות קלאסית ועד אמנות עכשווית, צילום, פיסול ועוד.

אוסף קבוע: האוסף הקבוע של המוזיאון כולל יצירות מופת של אמנים ישראלים ידועים כמו חיים נחמן ביאליק, משה קופפרמן, אביבה אורי ועוד.

פעילויות לכל המשפחה: המוזיאון מציע מגוון פעילויות לכל המשפחה, ביניהם סדנאות יצירה, סיורים מודרכים, הרצאות ומופעים.

בית קפה: בבית הקפה של המוזיאון תוכלו ליהנות מכיבוד קל וקפה משובח באווירה נעימה.

חנות המוזיאון: בחנות המוזיאון תוכלו למצוא מגוון מזכרות, ספרים, קטלוגים ועוד.

המלצות לביקור:

בדקו את התערוכות המתחלפות: לפני הביקור, מומלץ להיכנס לאתר המוזיאון ולבדוק אילו תערוכות מוצגות באותו זמן.

בחרו סיור מודרך: סיור מודרך הוא דרך מצוינת להעמיק את הידע על התערוכות ועל המוזיאון.

הקדישו זמן: ביקור במוזיאון הוא חוויה שדורשת זמן. הקדישו לפחות שעתיים-שלוש כדי להסתובב במוזיאון ולהתרשם מהתערוכות השונות.

קחו הפסקה: בבית הקפה של המוזיאון תוכלו לקחת הפסקה קצרה וליהנות מכיבוד קל וקפה משובח.

הביאו את הילדים: המוזיאון מציע מגוון פעילויות לילדים, כך שגם הם יוכלו ליהנות מהביקור.

לסיכום: ביקור במוזיאון תל אביב לאמנות הוא חוויה מעשירה ומרוממת לכל חובב אמנות. בין כתליו תוכלו לגלות עולמות חדשים, להתרשם מיצירות מופת וללמוד על ההיסטוריה של האמנות.

טיפ נוסף:

השתמשו באפליקציית המוזיאון: האפליקציה של המוזיאון מאפשרת לכם לקבל מידע על התערוכות, לתכנן את הביקור שלכם ולרכוש כרטיסים מראש.

מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט – חוויה מרתקת בעולם הטבע

מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, השוכן בלב הקמפוס של אוניברסיטת תל אביב, הוא פנינה ייחודית לכל חובב טבע ומדע. בין כתליו חבוי עולם שלם, גדוש במוצגים מרתקים, תערוכות אינטראקטיביות ופעילויות לכל המשפחה.

התחנה הראשונה: מסע בזמן דרך תולדות החיים

הביקור במוזיאון מתחיל בקומה הרביעית, שם מוצגת תערוכת "מהו האדם?". תערוכה זו לוקחת את המבקרים למסע בזמן דרך תולדות האבולוציה, מהיצורים החד-תאיים הראשונים ועד לאדם המודרני. לאורך התערוכה ניתן להתרשם משלדים מאובנים, מודלים תלת-ממדיים ומיצגים מרתקים, המספקים הצצה אל עברנו הרחוק.

קומה שלישית: גילוי המגוון הביולוגי

בקומה השלישית מוצגת תערוכת "עולם החי", המציגה את המגוון הביולוגי העשיר של כדור הארץ. לאורך התערוכה ניתן לפגוש מקרוב בעלי חיים מכל רחבי העולם, החל מיונקים גדולים ועד לחרקים זעירים. מוצגים מרתקים, תחנות אינטראקטיביות ואפילו חיות חיות הופכים את התערוכה לחוויה בלתי נשכחת.

קומה שנייה: הרפתקאות בטבע

בקומה השנייה מוצגת תערוכת "הטבע בישראל", המוקדשת לטבע הייחודי של ארצנו. לאורך התערוכה ניתן לצאת למסע מרתק דרך נופי הארץ השונים, מהחרמון המושלג ועד למכתש רמון המרהיב. מוצגים מרתקים, פעילויות אינטראקטיביות ותצוגות אור-קוליות הופכים את התערוכה לחוויה חינוכית ומהנה לכל המשפחה.

קומת הכניסה: חוויה לכל המשפחה

בקומת הכניסה של המוזיאון ניתן למצוא מגוון פעילויות לכל המשפחה. בין היתר, מוצג שם אולם "הזוחלים והדו-חיים", שם ניתן לפגוש מקרוב מגוון זוחלים ודו-חיים מרתקים. בנוסף, מוצג שם גם אולם "החרקים", שם ניתן ללמוד על עולם החרקים המופלא.

טיפים למבקרים:

מומלץ לרכוש כרטיסים מראש באתר האינטרנט של המוזיאון.

ניתן להצטרף לסיורים מודרכים המתקיימים במוזיאון.

בקומת הכניסה ניתן למצוא בית קפה וחנות מזכרות.

מומלץ להקדיש לפחות 3-4 שעות לביקור במוזיאון.

מוזיאונים בתל אביב כמו מוזיאון הטבע מספקים חוויה לימודית ייחודית המשלבת בין מדע להנאה, ומתאימים לכל המשפחה. עם תערוכות מתחלפות ותצוגות קבועות מרתקות, זהו יעד מושלם לבילוי משפחתי או מפגש חברתי. בין אם אתם תושבי העיר או מבקרים בה, מוזיאון הטבע ע״ש שטיינהרדט הוא חובה עבור חובבי הטבע והסקרנים.

מסע בין סיפורים ותרבויות: ביקור במוזיאון אנו – מוזיאון העם היהודי

מוזיאון אנו – מוזיאון העם היהודי, הממוקם בקמפוס אוניברסיטת תל אביב, פותח צוהר לעולמות מרתקים ומרגשים ומזמין אתכם למסע בין סיפורים, ותרבויות של העם היהודי לאורך ההיסטוריה.

תערוכות קבועות: המוזיאון מציג תערוכות קבועות מרתקות, ביניהם: "אנו – מסע בין תרבויות", "הזמן היהודי", "הבית היהודי", "התנ"ך: בין כתב יד ליצירת אמנות", ועוד.

תערוכות מתחלפות: המוזיאון מציג מגוון תערוכות מתחלפות, החל מאמנות קלאסית ועד אמנות עכשווית, צילום, פיסול ועוד.

תערוכת "שבעה באוקטובר": צלקות המלחמה ופצעי התרבות

תערוכת "שבעה באוקטובר" במוזיאון אנו פותחת צוהר אל עולמהּ הסבוך של התרבות הישראלית בצל מלחמת יום הכיפורים. דרך עבודותיהם של 25 אמנים ואמניות, ביניהם תושבי הדרום שחוו את המלחמה מקרוב, התערוכה מבקשת להעמיד תמונת מצב רגעית – הן של תחושות האובדן, הכאב והחורבן, והן של פרץ היצירה הייחודי שהתעורר בעקבות המלחמה.

היצירות המוצגות, המשלבות אמנות חזותית, מוזיקה ומיצב דוקומנטרי, מהוות עדות חיה לתהליך ההתמודדות וההתגברות של החברה הישראלית. הן מציגות מגוון רחב של רגשות ותחושות – החל מזעם ותסכול ועד אהבה ותקווה – ומאפשרות למבקרים לחוות את המלחמה מזוויות ראייה שונות.

בין היצירות הבולטות ניתן למצוא ציורים, פסלים, מיצבים וקטעי וידאו, המתארים את זוועות המלחמה, את המחיר הכבד ששילמה החברה הישראלית ואת ההשפעות העמוקות שהותירה המלחמה על חיינו.

פעילויות לכל המשפחה:

המוזיאון מציע מגוון פעילויות לכל המשפחה, ביניהם סדנאות יצירה, סיורים מודרכים, הרצאות ומופעים.

חנות המוזיאון: בחנות המוזיאון תוכלו למצוא מגוון מזכרות, ספרים, קטלוגים ועוד.

המלצות לביקור:

בדקו את התערוכות המתחלפות: לפני הביקור, מומלץ להיכנס לאתר המוזיאון ולבדוק אילו תערוכות מוצגות באותו זמן.

הקדישו זמן: ביקור במוזיאון הוא חוויה שדורשת זמן. הקדישו לפחות שעתיים-שלוש כדי להסתובב במוזיאון ולהתרשם מהתערוכות השונות.

קחו הפסקה: בבית הקפה של המוזיאון תוכלו לקחת הפסקה קצרה וליהנות מכיבוד קל וקפה משובח.

הביאו את הילדים: המוזיאון מציע מגוון פעילויות לילדים, כך שגם הם יוכלו ליהנות מהביקור.

לסיכום, מוזיאונים בתל אביב מספקים חוויה תרבותית עשירה ומגוונת. בין אם אתם מתעניינים בארכיאולוגיה, אמנות, טבע או תרבות יהודית, תמצאו מוזיאון מרתק שיתאים לכם.מומלץ לבדוק את אתרי האינטרנט של המוזיאונים לפני הביקור ולהזמין כרטיסים מראש כדי להימנע מהמתנה בתורים. מוזיאונים בתל אביב הם הזדמנות נפלאה להעשיר את הידע ולהעמיק את ההבנה של ההיסטוריה והתרבות המקומית.

קטגוריות: בילוי ותרבות

 

מגיל שנה ואילך, תפריט המוצקים, חווית האכילה וארוחות משפחתיות מהוות נדבך חשוב ומשמעותי עבור הפעוט. לצד זאת, לעיתים הורים רבים ניצבים בפני אתגרים בהזנת הפעוט: האם הוא אוכל מספיק? האם בתפריט מגוון דיו? מה לתת לאכול בבוקר והאם להמשיך לתת בקבוק? עד מתי?

האם צריךתמ"ל שלב 3?

תמ"ל שלב 3 מיועד לתינוקות מגיל שנה ואילך, ומהווה השלמה תזונתית למזונות המוצקים שהפעוט צורך כחלק מתפריטו היומי המתבסס ומתרחב. נוסחת שלב 3 מעודכנת ומותאמת באופן ספציפי לצרכים ההתפתחותיים והתזונתיים של תינוקות בגילאים אלו. היא מספקת ויטמינים, מינרלים ורכיבי מזון נוספים החיוניים לגדילה והתפתחות תקינה – . תמ"ל שלב 3 מתאים במקרים בהם תפריט המוצקים אינו מבוסס דיו.

מטרנה גולד שלב 3

מטרנה גולד שלב 3 עם שילוב רכיבי תזונה לתינוקות מגיל שנה ומעלה. היא מכילה חלבון, ברזל, סידן, ויטמין D ואומגה 3, פרוביוטיקה וכמובן את רכיב ה-H-MO  שמאפיין את כל סדרת הגולד. אלו תומכים בצרכים ההתפתחותיים הספציפיים של  פעוטות. מטרנה גולד היא אפוא בחירה מתאימה להשלמת התזונה היומית.

מטרנה אקסטרה קר שלב 3

מטרנה אקסטרה קר שלב 3 היא בין מוצרי הדגל של מטרנה ואחת מהסדרות האהובות והוותיקות ביותר של מטרנה. היא מכילה רכיבים ייחודיים כמו פרוביוטיקה ופרה-ביוטיקה. .

עצמאות התינוק והתזונה אחרי גיל שנה

ככל שהתינוקות גדלים ומתקרבים לגיל שנתיים ומעלה, הם הופכים להיות הרבה יותר עצמאיים ובוחרים בעצמם מה לאכול מתוך מגוון המזונות המוצע להם. בשלב זה הם כבר אוכלים ארוחות מוצקות רבות יותר, ולעיתים נוטים להעדיף מזונות מסוימים על פני אחרים.

עם זאת, חשוב לוודא כי בתזונתם הכללית הם עדיין מקבלים את כל המרכיבים הדרושים להם וכי אין חסרים תזונתיים משמעותיים . תמ"ל שלב 3 יכול להוות כ"רשת ביטחון" תזונתית –1-2 בקבוקים ביום יכולים לספק השלמה של ויטמינים, ברזל, סידן ועוד. כך תינוק ימשיך לקבל את הרכיבים החיוניים להתפתחותו.

עוד על המותג:

הזמנת מטרנה

מטרנה באתר רמי לוי

סיכום

מגיל שנה ואילך, תפריט המוצקים, חווית האכילה וארוחות משפחתיות מהוות נדבך חשוב ומשמעותי עבור הפעוט.

שני התמ"לים: מטרנה גולד שלב 3 וכן מטרנה אקסטרה קר שלב 3, יכולים להוות השלמה תזונתית עבור תינוקות מגיל שנה ומעלה כאשר תפריט המוצקים אינו מבוסס דיו. שני המוצרים מבוססים על נוסחאות מעודכנות ומותאמות לצרכים ההתפתחותיים והתזונתיים של תינוקות, ומכילים וויטמינים, מינרלים וברזל.

 

* הכתבה כתובה בלשון זכר אך מתייחסת לכל המינים
**חלב אם הינו המזון הטוב ביותר לתינוק


מרחבי הרשת:

מטרנה – באתר גלובס

גלקסי s24 להזמנה באתר פלאפון

קטגוריות: כללי

הריון הוא תקופה מיוחדת בחייך, מלאה ברגשות חדשים, חוויות מרגשות וזיכרונות בלתי נשכחים.

התמונות מההריון הן מזכרת יקרת ערך, ששווה לשמור אותה בצורה יפהפייה. אלבום הריון הוא הדרך המושלמת לעשות זאת.

אז איך מעצבים אלבום הריון? הנה כמה טיפים:

  1. בחרו את התמונות הטובות ביותר

השלב הראשון הוא לבחור את התמונות הטובות ביותר מההריון. זה יכול להיות אתגר לא פשוט, כי בטח יש לכם המון תמונות נהדרות.

כדי לבחור את התמונות הטובות ביותר, קחו בחשבון את הדברים הבאים:

איכות התמונה: האם התמונה חדה, מוארת היטב ויש בה עניין?

הרגשות שהתמונה מעוררת: האם התמונה מעוררת בכם זיכרונות נעימים?

הנושא של התמונה: האם התמונה מתארת אירוע מיוחד מההריון?

  1. סדרו את התמונות לפי נושא

לאחר שבחרתם את התמונות הטובות ביותר, סדרו אותן לפי נושא. לדוגמה, אתם יכולים לחלק את התמונות לפי שבועות ההריון, בדיקות הריון, צילום הריון מקצועי או רגעים מיוחדים מההריון.

סדר כרונולוגי הוא גם אפשרות טובה, אם אתם רוצים לעקוב אחר התקדמות ההריון.

  1. הוסיפו טקסט ותיאורים

טקסט ותיאורים יכולים לעזור להפוך את האלבום שלכם למעניין ומשמעותי יותר.

הוסיפו טקסט קצר לכל תמונה, כדי לתאר מה קורה בה או מה הרגשתם באותו רגע. אתם יכולים גם להוסיף קטעי טקסט ארוכים יותר, כדי לספר על ההריון שלכם באופן כללי.

  1. השתמשו בעיצוב יצירתי

עיצוב יצירתי יכול להפוך את האלבום שלכם לייחודי ומיוחד.

השתמשו בצבעים, תבניות ורקעים שונים כדי ליצור מראה ייחודי. אתם יכולים גם להוסיף אלמנטים גרפיים, כמו מדבקות או ציורים.

  1. הדפיסו את האלבום

לאחר שסיימתם לעצב את אלבום התמונות, הדפיסו אותו על נייר איכותי.

הדפסה איכותית תבטיח שהתמונות שלכם ייראו נהדר במשך שנים רבות.

אישה מביטה בבדיקת הריון

טיפים נוספים לעיצוב אלבום הריון:

אם יש לכם הרבה תמונות, תוכלו ליצור אלבום דו-צדדי.

אם אתם רוצים להוסיף תמונות גדולות, תוכלו להשתמש בפורמט של אלבום שטוח.

לסיכום, אלבום הריון הוא דרך נהדרת לשמר את הזיכרונות שלכם ולשתף אותם עם האחרים. בעזרת הטיפים האלה, תוכלו לעצב אלבום יפהפה ומלא רגשות.

 

מרחבי הרשת:

גלקסי s24 – להזמנה באתר פלאפון

מטרנה – באתר גלובס

גלקסי s24 אולטרה – מהסדרה החדשה של סמסונג

מטרנה באתר מאקו

גלקסי s24 להזמנה באתר פלאפון

קטגוריות: בלוג

האכלת התינוק היא אחת ממשימות הטיפול בתינוק, שדורשת אחריות מצד ההורים. בחירת המזון הנכון והמתאים לגיל התינוק קריטית להתפתחותו התקינה. הנקה הינה התזונה הטובה ביותר עבור התינוק אך בהינתן והנקה אינה מתאפשרת, מטרנה מציעה פתרון להורים בדמות שיטת השלבים עבור תינוקות שאינם יונקים. שיטה זו מבוססת על מדע וניסיון של עשרות שנים, ומאפשרת לספק לתינוק את הנדרש בכל שלב גיל. במאמר זה, נבין בעזרת יועצות המותג טוב יותר מהי שיטת השלבים הנהוגה במוצרי מטרנה, וכיצד לעבור בצורה נכונה משלב לשלב.

 

מהי שיטת השלבים של מטרנה?

שיטת השלבים של מטרנה מציעה תזונה מותאמת לתינוקות בשלבים שונים בהתפתחותם. כל שלב נועד לספק את הנדרש מבחינת הרכב תזונתי ומרקם,  ובכך התינוק שלך יקבל את המזון המתאים עבורו בכל שלב בגדילתו.

מטרנה פיתחה 3 שלבים:

 

– שלב 1 – מלידה עד 6 חודשים

– שלב 2 – מ-6 חודשים עד שנה

– שלב 3 – מגיל שנה ומעלה

כל שלב עומד בתקנים למזון לתינוקות ובדרישות הרכב תזונתי הכולל התייחסות לויטמינים, מינרלים, פחמימות, שומנים וחלבונים המותאמים לצרכי התינוק.

מדוע חשובה שיטת השלבים של מטרנה?

שיטת השלבים של מטרנה חשובה מכמה סיבות:

 

  1. מספקת תזונה מותאמת לגיל התינוק – שיטת השלבים של מטרנה מציעה תזונה מותאמת לתינוקות בשלבים שונים בהתפתחותם. כל שלב נועד לספק את האיזון הנכון של רכיבי תזונה, הרכב ומרקם, ובכך התינוק שלך יקבל את המזון המתאים עבורו בכל שלב בגדילתו.
  2. עומדת בתקני משרד הבריאות – מטרנה עומדת בתקנים מחמירים להרכב תרכובות מזון לתינוקות של משרד הבריאות. המוצרים עוברים בקרות איכות קפדניות.
  3. שיטת השלבים מתעדכנת כל העת על פי מחקרים עדכניים בתחום תזונת תינוקות.
מטרנה

מטרנה

טיפים למעבר בין השלבים השונים במוצרי התמ"ל של מטרנה

הנה מספר טיפים שמומלץ להקפיד עליהם:

 

  • רכישת מוצרי מטרנה המתאימים לגיל התינוק – יש לוודא רכישה של המוצר הנכון עבור שלב הגיל שהתינוק נמצא בו.
  • הקפדה על מעבר הדרגתי בין השלבים – מומלץ לעבור בהדרגה על פני מספר ימים, ולא באופן פתאומי.
  • הימנעות ממתן מוצר עם שלב גבוה יותר בטרם הגיע זמנו – יש להימנע מלהעלות שלב לפני שהתינוק הגיע לגיל המומלץ.
  • היוועצות ברופא הילדים לגבי המעברים בין השלבים – רצוי להתייעץ עם הרופא על אופן המעבר בין השלבים ומידת המוכנות של התינוק לכך בהתאם גם להתפתחותו הפיזיולוגית
  • מעקב אחר התגובות של התינוק שלכם – שימו לב לתגובות של התינוק שלכם לשלב החדש של התמ"ל. אם הוא מגלה סימני אי נוחות שקלו להמתין מספר ימים לפני שתנסו שוב את התרכובת החדשה. עקבו אחר התינוק שלכם והיו סבלניים כשהוא מתרגל לתזונה החדשה שלו.
  • עידוד אכילה מגוונת מגיל שנה – מגיל שנה ואילך חשוב לעודד אכילת מזונות מגוונים בנוסף למוצרי התמ"ל של מטרנה.

באופן זה ניתן לאפשר התזונה מותאמת לדרישות התזונתיות של התינוק.

 

מטרנה היא חברה מובילה בתחום מזון לתינוקות בישראל. שיטת השלבים שפיתחה מבוססת מדע ונסיון רב שנים. השימוש בשיטה זו מאפשר תזונה מותאמת לתינוק בכל שלב גיל. מטרנה פועלת ללא לאות לשיפור מוצריה והתאמתם לצרכי התינוק ומשפחתו.

 


מרחבי הרשת:

מטרנה – באתר גלובס

גלקסי s24 להזמנה באתר פלאפון

מטרנה – פייסבוק

מטרנה – במחירים מיוחדים

קטגוריות: ילדים והורות, כללי

אז מה (שוב) קרה במטרנה?

באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה על מחסור צפוי של מוצרי תמ"ל שלב 1 בכשרות מהדרין, בשל עצירת פעילות הייצור במפעל לתחזוקה.

בימים האחרונים יצאה הודעה נוספת, על חריגה מיקרוביאלית חדשה, ועל צפי רוחבי לחוסר, במגוון רחב יותר של מוצרים.

מאידך, בעוד החברה ומשרד הבריאות מצהירים על חריגה שזוהתה בטרם הוצאה לשוק של המוצרים, בתקשורת הפופולרית כבר מתראיינים הורים לתינוקות שניזונו מתמ"ל מטרנה וסבלו ממחלת שלשולים.

מה הקשר? מה בדיוק קרה? מי צודק? והכי חשוב, מה יקרה עכשיו?

דר' אפי – מה הכוונה בחריגה מיקרוביאלית?

כפי שכבר כתבנו, בפרק שדן במחסור של תמ"ל מהדרין (למהדרין, ניתן לקרוא עוד כאן), חיידקים מצויים בסביבתנו בכל מקום, כולל, מים, אדמה, במזונות שונים ואפילו בבית (כולל משטחי הכנת מזון). במקרים נדירים מאד, חיידקים פתוגנים (הגורמים למחלה) עלולים להימצא בקו הייצור של מפעלי מזון והן במוצרים.

במקביל, לחברות מזון רציניות, בטח ובטח למי שמייצר תמ"ל, יש תהליכי איכות ובקרה משמעותיים וקפדנים והן עובדות לפי תקנים מחמירים המחייבים בדיקה של כל אצוות ייצור. כאשר ישנה חריגה הכוונה לכך שישנו ממצא שלא היה צפוי להיות.

זה מה שקרה גם במקרה זה. נמצאה חריגה שלא שוחררה לשיווק.

 

איזה חיידק נמצא?

שוב, נמצא חיידק בשם כרונובקטר (Cronobacter), אך לא נמסר מהו התת סוג של אותו חיידק.

מה זה כרונובקטר? באיזה חיידק מדובר?

מדובר במשפחה רחבה של חיידקים, שוכני מעיים שנמצאים בסביבתנו באופן שכיח. עם זאת, המשפחה הזו, ובעיקר זנים ספציפיים בה, עלולים לגרום במקרים נדירים לחולי בילדים. בעיקר בתינוקות קטנים או בפגים, כאשר לעתים מקור ההדבקה הוא זיהום באבקה של התמ"ל.

בקיצור, חיידק פשוט שוכן סביבה, שבמקרים נדירים גורם למחלה לא נעימה בתינוקות קטנים. טוב שבמקרה זה בקרת האיכות מצאה סימנים להימצאות חיידק זה עוד טרם יציאת המוצר מהמפעל.

מה הסימנים לזיהום בחיידק זה?

בזיהום נדיר בחיידק זה לרוב הסימנים הם חום בשילוב עייפות, בכי וחוסר תאבון. למרות שמדובר בחיידק שוכן מעיים, לרוב הוא אינו גורם למחלת שלשולים בתינוקות.

אבל בטלוויזיה ראיינו הורים לתינוקות שניזונו ממטרנה וסבלו ממחלת שלשולים

לא הולך להתווכח עם שום הורה אבל לדעתי פשוט אין קשר. בחודשיים האחרונים במדינת ישראל שלשלו גם תינוקות שקיבלו תמ"ל אחר. החיידק המדובר, בפורמולות המדוברות, שלא עזבו את המפעל, פשוט אינו גורם לשלשולים.

האם יש סיבה לדאוג?

שוב, אין סיבה לפאניקה או לדאגה. גם אם התינוק שלכם ניזון מאחד ממוצרי מטרנה, אין סיבה לשנות כלום, שהרי לא עזב את המפעל מוצר "מזוהם".

כמובן שבכל מקרה שהתינוק שלכם לא חש בטוב, כפי שתמיד עשיתם, יש לעקוב אחר התסמינים. מזכיר, שבכל מקרה של חום בתינוקות מתחת לגיל חודשיים כדאי לפנות לבדיקת רופא ילדים. למה? קיראו כאן. 

איך קורה שלחברה רצינית יש שתי תקלות גדולות במרחק של חודשיים זו מזו?

אכן, שתי תקלות גדולות שהתחרשו בסמיכות זמנים מתסכלת הן לחברה והן לציבור הצרכנים. מאידך, בשני המקרים התקלות זוהו בטרם שיווק לצרכן של תמ"ל 'מזוהם'.

אין ספק שלחברת מטרנה נכונה משימה גדולה בתקופה הקרובה והיא להחזיר את אמון ציבור ההורים במותג.

האם אפשר להמשיך להשתמש במטרנה?

בהחלט כן. כל המוצרים שנמצאים על המדף נמצאו תקינים בבדיקות האיכות ובטוחים לשימוש. לכן, לא הייתי מחליף תמ"ל לאף ילד בשלב זה.

אבל בקרוב יהיה חוסר בתמ"ל מטרנה, מה לעשות?

ניתן לעבור פשוט לתמ"ל אחר דומה. אני חייב להגיד לכם, כפי שכבר כתבתי במקום אחר באתר (קראו כאן), שאין הבדל משמעותי בין שלושת המותגים המובילים לתמ"ל במדינת ישראל.

אז במידה ואתם לא מצליחים להשיג תמ"ל מטרנה מסוג X, עברו פשוט לאחד המותגים האחרים שאתם מוצאים.

תאורטית, כשאתם עוברים מתמ"ל X לתמ"ל חדש Y, ניתן לעשות זאת בהדרגה (להתחיל יום או יומיים בארוחה אחת או שתיים במקביל לתמ"ל הישן). שוב, זה לא שיש הבדל משמעותי, בהנחה שבחרתם באותו סוג תמ"ל – על בסיס חלבון חלב פרה / צמחי / מפורק, אבל לעשות דברים בהדרגה זה לרוב מומלץ…

לסיכום, נשמח על כך שלפחות תחום התמ"ל במדינת ישראל נמצא תחת סטנדרטים ובקרה קפדניים. ונשמח שהחברה השלימה את כל הבדיקות הנדרשות טרם שחרור המוצרים לשוק. ונשמח על דיווח מהיר ושקיפות מלאה של כל מה שקרה להורים.

ונמשיך הלאה, בלי שיפחידו אותנו יותר מדי.

לכתבה המלאה – לחצו כאן

 

עוד אתרים שיעניינו אותך:
מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם הסטארט אפ JAMA
מוקד תמיכה נפשית להורים לאחר לידה של עמותת ער"ן, בתמיכת חברת מטרנה

מטרנה – באתר גלובס

מטרנה – פייסבוק

מטרנה – במחירים מיוחדים

גלקסי s24 להזמנה באתר פלאפון