בהרבה מקרים נוכל לראות זוג שהתחתן ולא מצליח לשמר על הקשר מסיבות שונות ומחליטים להגיע לגירושין ולהפרד. במקרים של גירושין הכל פתוח – יכול להיות שהגירושין יהיו על הצד הטוב וליהפך, על הצד הרע.

בכל מקרה של גירושין חשוב לעשות את התהליך מסודר ועגון בחוזה או הסכם בין הצדדים זאת על מנת שכל אחד מהצדדים יוכל להיות מסופק מהחלק שקיבל בהסכם. אז איך מגיעים להסכם גירושין שמטיב עם שני הצדדים? כל זאת ועוד במאמר לפניכם:

ליווי של עו"ד גירושין בתהליך

כאשר זוג מגיע למצב של גירושין חשוב להיעזר באיש מקצוע כגון מגשר, עורך דין גירושין וכדומה. זאת על מנת לסיים את התהליך מהר יותר ועם כמה שפחות נזקים. בהרבה מקרים, זוגות מגיעים להסכם גירושין באופן עצמאי ובכוחות עצמם. במקרים כאלו ניתן להיעזר בעו"ד רק לצורך חתימה על ההסכמות בין הצדדים. הצורך בעורך דין גירושין הוא למקרים בהם יש סעיפים או רכיבים אחרים שבני הזוג לא הסדירו בניהם.

מקרי גירושין רבים מתחילים במלחמה לכל דבר. בני הזוג אינם מסכימים על כלום, אינם רוצים לראות אחד את השני ואי ההבנות וההסכמות "חוגגת". בשלב מאוחר יותר כאשר בני הזוג יקיימו התיעצות עם אנשי המקצוע המתאימים והמצב יכול לחזור ולהיות רגוע. במקריםם כאלו עדיין ניתן להגיע להסכמים ללא לעלות לבימת בית המשפט.

מקרים אחרים מתחילים ונגמרים לא טוב. מקרים בהם תהליך הגירושין הוא תהליך "פגוע" מחייבים ליווי של עורך דין או מגשר על מנת להגיע לאיזו פשרה או הסכם בין הצדדים. אם תהליך זה אינו עוזר ובני הזוג עדיין לא מגיעים להסכמות אזי מגיעים לבית משפט על מנת שהוא זה שיכריע בין הצדדים.

הסכם שלום בית

הסכם שלום בית הוא הסכם המגיע ממש לפני תהליך של גירושין. הסכם שלום בית יכול להציל זוג מגירושין או להציל מתהליך גירושין קשה ומיגע. להסכם שלום בית יש יתרון אחד הרי הסכם זה מגיע בזמן שיש עוד סיכוי לחזור ולשקם את תהליך הנישואין.
המשמעות של הסכם שלום בית היא בראש ובראשונה לקבוע הסדרים בין בני הזוג. הסדרים אלו יחולו כאשר בני הזוג החליטו כי לא ניתן לשקם את הקשר בניהם והגירושין יוצאים לפועל.
הסכם השלום בית בהרבה מקרים משמש כהסכם מגירה אשר אמור להסדיר נושאים רבים מאד בין בני הזוג הקשורים בין היתר בגירושין, מזונות, חלוקת רכוש, משמרות עם הילדים וכדומה. הסכם זה ימומש רק בתנאי שבני הזוג או אחד מהם יחליט להתגרש ולא לשקם את היחסים.

לסיכום

תהליך הגירושים יכול להיות תהליך קשה הכרוך בתוכו בהרבה מצבים קשים ודינים לא נעימים בכלל. על מנת לעשות את תהליך הגירושין כמה שיותר נעים ושווה לשני הצדדים מומלץ לקחת עורך דין או איש מקצוע שתפקידו ללות בתהליך ולהסביר את השלבים.

קטגוריות: בלוג