את ההשפעות הנרחבות של משבר הקורונה עוד מוקדם להבין לעומקן. אנחנו נמצאים עדיין בשלבי חוסר הוודאות מפני הלא נודע ועד שלא יימצא חיסון ויתחילו לשווקו ברחבי העולם בצורה סדורה נראה שנשאר במצב זה. לכן יש כאלו במערכת שלנו שלא הבינו מדוע חשוב לנו לצאת ולבחון את השפעת הקורונה על עולם האופנה כבר עכשיו. אבל מסתמן שלא משנה מה את הסטייל לא ייקחו מאיתנו יצאנו לבדוק מה הביאה עימה הקורונה על עולם האופנה ולמה אנחנו רואים עלייה בביקוש לשמלות צנועות.

הקורונה פוגעת בכולם אבל לא בחוש הטעם

חברות ענק כמו לואי ויטון או דולצ'ה וגבאנה כנראה ימשיכו להיות מעבר להישג ידנו אבל בכל זאת אנו רואים שינויים רבים בעולם האופנה בעקבות הקורונה שנכנסה לחיינו בתחילת השנה. למותגי הענק אנחנו לא דואגים כי הם יידעו לנצל הזדמנויות אבל מה בדבר המותגים הקטנים והמקומיים? אצלם אנו רואים עלייה ביצירתיות שלא נראתה מעולם ואחד הטרנדים החמים ביותר שתוכלו למצוא כיום בארץ הן שמלות צנועות אופנתיות ומעלפות.

מדוע דווקא שמלות צנועות הפכו לאחד מפריטי החובה בארון הבגדים של עולם הקורונה? יצאנו לשאול כמה מוכרות בחנויות הבגדים של אור יהודה ונתקלנו בהסברים מפתיעים. מעל הכול אפשר לזהות כי התחושה שמייצרת שמלה צנועה אצל הלובשת אותה היא תחושה של הגנה. העובדה כי העור לא חשוף מסייעת לתחושה הפסיכולוגית כי אנחנו מוגנים יותר מפני החיידקים הבלתי נראים והאמת שלנו זה נשמע כמו מחשבה הגיונית לחלוטין.

אנו רואים כי אירועים לא מבוטלים לחלוטין וכי יש ביקוש גובר לשמלות חדשות ולבגדים חדשים לקראת אותם אירועים. מרבית האנשים עדיין חוששים להיכנס לחנויות ולכן תופעת הרכישות המקוונות עולה מדי יום ואפשרויות ההחזרה על הפריטים האלה הופכת לנגישה וארוכה יותר כך שאין צורך לחשוש שהבגד לא יישב עלינו ושלא נספיק להחזיר אותו ואז נתקע איתו.

ומה ההשפעה של הקורונה מעבר לשמלות צנועות?

לצערנו ההשפעות עד כה הן לא טובות. חנויות רבות נאלצו לסגור את דלתותיהן בעקבות חוסר ברווחים ובהתחייבויות כלכליות נרחבות מלפני הקורונה. הפגיעה הראשונית של הקורונה לא הגיעה בחלל ריק כי אם פגעה בשוק פגיע מלכתחילה ועוד בתקופה שבאופן מסורתי היא התקופה החמה של חג הפסח (והסגר העתידי מגיע בתקופת חגי תשרי כך שגם הישועה הזו נעלמת כלא הייתה).

אך חשוב לנו לא להיכנס לדיכאון אלא לזכור כי מגפות ואירועי ענק גלובליים, באופן מסורתי. משפיעים על הטעם האופנתי שלנו והצורך האנושי באופנה לא ייעלם בעקבות הקורונה כך שגם בעתיד נראה מעצבי שמלות ומעצבי אופנה הופכים לכוכבים וגם לאחר הקורונה נצא לסיבוב קניות בכל פעם שנרצה להרגיש קצת טוב יותר עם עצמנו. מה נרכוש או באילו חנויות נעשה זאת אף אחד לא יכול להגיד לנו כרגע אך סמכו עלינו שיהיה מדובר בכמה חבר'ה ישראלים שכבר בימים אלו יושבים ומעצבים בעבורנו את הדבר החם הבא בעולם האופנה.

קטגוריות: אופנה והלבשה, בלוג