חדר האמבטיה הוא אחד החדרים החשובים ביותר בבית. הוא יכול לספק לנו את המרחב לו אנו זקוקים כל כך כאשר אנחנו מחפשים רוגע, שקט ושלווה, וגם לשמש אותנו כמקום רחצה, מן הסתם. בשנים האחרונות אפשר למצוא בבתים רבים סגנונות עיצוב שונים, חלקם מפתיעים, סגנונות עיצוב חדרי אמבטיה מרהיבים, הלוקחים בחשבון גם את העניין הפונקציונאלי ויוצרים חלל מזמין ונוח.

למידע נוסף בתהליך תכנון ועיצוב חדרי אמבטיה, היכנסו לכתבה באתר של חברת אבן קיסר.

עיצוב חדרי אמבטיה – בחרו חומרים איכותיים ועמידים

בין אם מדובר באמבטיה עצמה, בארונות שבחדר הרחצה או בכל פריט אחר בחדר עצמו, כשאתם מעצבים את חדר האמבטיה שלכם בדקו מאילו חומרי גלם עשויים הפריטים השונים. כיוון שמדובר בחדר עם לחות גבוהה מאד, על האלמנטים שבו להיות עמידים לכך. עליהם להתאים לחדרים רטובים ולשמור על המראה שלהם גם כאשר משתמשים בחדר לא מעט והוא לח מאד במשך שעות ארוכות.

שלבו פתרונות אחסון שונים

מגבות, סבונים, מוצרים שונים וגם פריטים קטנים שתמיד טוב שיש בחדר הרחצה – לכל אלה חשוב שיהיה מקום מתאים בחדר עצמו. לכן, כאשר אתם מתכננים מחדש את עיצוב חדרי אמבטיה בביתכם, הקפידו לשלב בו פתרונות אחסון מספקים ונוחים. ככל שהשימוש בהם יהיה נוח יותר וגם יהיו מספיק פתרונות אחסון בחדר הרחצה עצמו, כך תצליחו לשמור על הסדר שבחדר וליהנות ממרחב אסתטי מאד.

ודאו שהאמבטיה נוחה אבל גם בטוחה

הבטיחות בחדר הרחצה היא מעל לכל. שלבו בחדר הרחצה משטחי ריצוף מונעי החלקה וודאו שכל שקעי החשמל שבחדר ממוקמים מספיק גבוה וכי הם אינם חשופים לרטיבות.

חפשו פתרונות תאורה מתאימים

לתאורה יש תפקיד חשוב מאד בחדר הרחצה. תוכלו לשלב בין תאורה כללית לתאורה מקומית. ודאו כי התאורה הנבחרת מספקת לכם אור רך ונעים בחדר הרחצה, וכי התאורה המקומית חזקה מספיק עבורכם ומציעה לכם את הפתרון המתאים. מקמו את גופי התאורה בגובה הראש ומשני צדי המראה.

התייחסו לעיצוב וגם לאסתטיקה

מעבר להיותו פונקציונאלי, כדאי שחדר הרחצה שלכם יהיה גם מעוצב בסגנון הנכון. זה יכול להיות חדר רחצה בסגנון עיצוב קלאסי, מודרני או כפרי. כך או כך, כדאי שהוא ישתלב לצד חדרי הבית האחרים ויהיה תואם לסגנון העיצוב הכללי.

הגדירו את התקציב שלכם

מדובר בהוצאה לא קטנה, באופן יחסי. כדי שלא תמצאו את עצמכם מוציאים סכומי כסף גבוהים מעבר לתכנון המקורי שלכם, הגדירו מראש את התקציב למשימה – כמה כסף אתם יכולים להקדיש לטובת עיצוב חדר הרחצה.

היעזרו במומחים

מתקשים בקבלת ההחלטות? אינכם יודעים במה להתחיל ואיך בכלל מתכננים חדר רחצה? אל תעשו זאת לבד – פנו אל המומחים בתחום. אלה יוכלו לסייע לכם לאורך כל התהליך, הן בתכנון עצמו והן בבחירת האלמנטים השונים הלוקחים חלק בכל חדר רחצה.