הוליזם היא תפיסת עולם אשר רואה את גוף האדם ורוח האדם כקשורות ומשלימות אחת את השנייה. את הרעיון הגה לראשונה הפילוסוף היווני אריסטו, שסבר כי ה"שלם" גדול מסך חלקיו. למעשה גישה זו טוענת כי קיים חיבור בסיסי ביקום בין הכל להכל. בהמשך לפילוסופיה זו קמו להן תיאוריות רלוונטיות המושתתות על אותו עיקרון אך בהקשרים ספציפיים יותר. אחת הגישות המוכרות יותר מתייחסת לעולם הבריאות ומכונה "רפואה הוליסטית"

טיפולים הוליסטיים מקובלים:

רפואה הוליסטית רואה את הגוף והנפש כישות אחת מחוברת ואת גוף האדם כמכונה בה הכל מחובר להכל וכי לא ניתן להפריד בין איברים שונים ובעיות שונות. למעשה הגישה של טיפול הוליסטי היא לחבר בין הגוף לנפש ולהשפיע לטובה על הגוף באמצעים שעושים טוב לנפש. מכיוון שלא ניתן להגדיר באופן מדויק רפואה זו טיפול הוליסטי למעשה יכול להיות כל דבר.

טיפול במגנטים – טיפול במגנטים הוא טיפול אשר פועל על תדרים אלקטרו-מגנטים שמטרתם להמריץ את הדם ולסייע למערכת העצבים. כל התאים בגוף שלנו מושפעים משדות מגנטים וטיפול כזה עוזר לתא להטען באנרגיה חדשה ולהבריא.

עיסוי אבנים חמות – אבנים חמות פועלות באופן די דומה כמו מגנטים. האבנים מחממות איזורים מרכזיים בגוף ולמעשה מעבירים לגוף אנרגית חום. הגוף משתמש בחימום הטבעי הזה לבנות את עצמו מחדש ולרפא את עצמו.

שיאצו – שיטת העיסוי היפנית הפופולרית מתמקדת בהפעלת לחץ מתון על נקודות מרכזיות בגוף ובאזורים כואבים. העיסוי מרגיע את הגוף והנפש ומתחבר לגישה ההוליסטית של שלמות.

דיקור – אחד החביבים על מרבית האנשים למרות השימוש במחטים. דיקור מקורו בסין, הוא פועל על נקודות דיקור שחסימתן על ידי המחט פעול לטובה על ה-"צ'י" או כח החיים הזורם בנו כל הזמן.

כוסות רוח – טיפול זה משתמש בוואקום וחום על מנת לעודד אנרגיה פנימית כלואה – להתעורר מחדש ולצאת אל פני השטח.

טיפולים אלו הם רק חלק מכלל הטיפולים ההוליסטיים – אנרגטיים הקיימים כיום. כל הטיפולים עובדים בצורה כזו או אחרת על הנפש והגוף, והחיבור בין השניים. אומנם במהלך השנים לא מעט ביקורת הופנתה לגישה זו מצד הרפואה המערבית אך מספיק לשאול את מי שחווה על בשרו טיפול שכזה כדי לשקול לנסות.

 

קטגוריות: בריאות, טיפוח, כללי