אינספור אנשים פרטיים, גורמים עסקיים ומוסדות זקוקים לשירותי תמלול והקלדה מפעם לפעם. חשיבותם עשויה להיות מכרעת בשלל נסיבות. החל מההתנהלות השוטפת ועד לחריצת גורלות של ממש (דיונים בבתי המשפט, למשל). מה שחשוב לא פחות הוא שבכל פעם בה שירותים אלה נדרשים. יש לוודא שהגורם שמעניק אותם הינו איש מקצוע אשר עומד בחוד החנית בתחום. במאמר זה נספר לכם את כל מה שעליכם לדעת על שירותי תמלול והקלדה, להם ייתכן מאד שתזדקקו, אפילו מוקדם יותר ממה שאתם חושבים.

שירותי תמלול והקלדה – למי זה מיועד?

שירותי תמלול או שירותי קלדנות מקצועיים נדרשים פעמים רבות, כאמור. מטרת העל שלהם הנה להעלות על הכתב דברים שנאמרו למטרת תיעוד, לשם ניתוח עתידי וכיוצא בזה. זוהי בדיוק הסיבה שאוכלוסיית הסטודנטים זקוקה פעמים רבות לשירותים מהסוג הזה, וכך גם אנשי מקצוע מסוגים שונים: חשבו למשל על עיתונאי או על עורך דין. בתחומים בהם כל מילה היא מכרעת, ועל אחת כמה וכמה בקונטקסט בו היא נאמרה. ברור שישנם מקרים רבים בהם לא ניתן לוותר על שירותי תמלול והקלדה מקצועיים.

את התמלול ואת ההקלדה ניתן לבצע בשלל נסיבות, כאשר התמלול יכול להיות של הרצאה, של כנס, של פגישת עסקים, של דיון משפטי או של כל דבר אחר. אבחנה מרכזית נוספת היא בין שירותי תמלול והקלדה שנעשים בזמן אמת לבין כאלה שמתבצעים עבור חומרים מוקלטים, כאשר ברור שהמקרה הראשון נחשב למורכב יותר לביצוע.

הדרישות בדרך לתמלול המושלם

כפי שנטען מעלה, במקרים המצריכים תמלול, החשיבות של כל משפט, מילה, פסיק או נקודה היא מכרעת. כיוון שאין שום מקום לפשרות, צריך לוודא שמעבירים את המושכות לידי חברות מקצועיות ואמינות. המטרה היא לא רק להקליד מהר – והרי את זה עושים גם לא מעט אנשים שאינם מועסקים בתור מתמללים או קלדנים – אלא גם לשים לב לדקויות הקטנות של הדיבור ושל הטקסט, להבין בתחום המדובר (למשל,לזהות ז'רגון משפטי או מקצועי) ולהכיר את השפה העברית על בוריה. על הגורם המקצועי לעשות הכל על מנת להימנע ולו מטעות אחת, שעלולה לשנות את משמעות הטקסט במלואו. בנוסף, בחלק מהמקרים, חשוב לשים לב לפעולות שאינן בהכרח מילוליות אך בהחלט רלוונטיות להקשר הכללי, דוגמת צחוק, שעליהן להיכנס לתמונת התמלול, מכיוון שיש בכוחן לשנות את הבנת המצב וההקשר.

יש לבחון בקפדנות מהו הליך העבודה של החברה בה בחרתם, כאשר רוב החברות יבצעו בדיקה של הטקסט ועיבוד שלו לפני שהן שולחות אותו ללקוחות. כמו כן, יש לבדוק מהם השירותים הספציפיים שמעניקות החברות האלה, כיצד יתקבל התוצר הסופי של העבודה שלהן, וכמובן –באיזה מחיר. טרם מתן השירות יש לתאם איתן את פרטי העבודה וליידע אותן בפרטים הרלוונטיים לתמלול המסוים, כמו זהות הדוברים, למשל.

את התמלול המוכן ניתן לקבל במספר אמצעים – בדואר, במסירה ישירה, באמצעות דואר אלקטרוני ואפילו דרך קובץ וואטסאפ.