חיפוש עבודה יכול להיות אחת החוויות המלחיצות יותר בחיים. הלחצים כוללים ראיונות עבודה, רגשות שקשורים לדחייה, בחירות והחלטות שצריך לבצע, ואם אתם מובטלים, גם חרדה מהצורך למצוא פרנסה.

הבעיה עם רמות לחץ אלה היא שרק לעיתים רחוקות הן יוציאו את הטוב ביותר שבכם. תחת לחץ אתם צפויים להופעה דלה בראיונות, לא תוכלו לחשוב באופן יצירתי וקרוב לוודאי שתבצעו בחירות גרועות. אז למרות המצב המלחיץ, במהלך תהליך חיפוש עבודה במרכז או בכל מקום אחר בארץ, תוכלו להיעזר בכמה עצות.

שימו לב למחשבות שלכם. היזהרו מדיבור עצמי שלילי שאומר לכם שלעולם לא תתקבלו ולא תמצאו עבודה, שאינכם ראויים להיות מועסקים במשרה הגונה ושאתם בעצם כישלון. מחשבות אלה יכולות לשאוב אתכם לספיראלה שתפחית את הסיכוי שלכם להופיע בראיון כעובדים פוטנציאליים טובים.

זכרו שבין אם יש לכם מחשבות שליליות או מחשבות חיוביות, המצב נשאר אותו דבר. אם אתם לא יכולים למצוא עבודה ואתם מדוכדכים, זה לא ישנה את המצב. אתם עדיין מובטלים. כל מה שעושות המחשבות השליליות זה לדכא אתכם ולהפוך את החיים שלכם לבלתי נסבלים.

מחשבות חיוביות, מצד שני, אולי לא יביאו לכם באורח פלא תעסוקה, אבל הן בהחלט יעניקו לכם הרגשה טובה ביותר בזמן שאתם מחפשים עבודה. כך תהיו אנשים שיותר נעים להתמודד איתם, היכולת שלכם לחשוב בבהירות תשתפר, תהיו יותר יצירתיים, תוכלו לראות את ההזדמנויות שנקרות בדרככם, בעיקר בעת חיפוש עבודה במרכז, ותהיו צפויים לקבל החלטות טובות יותר.

כדי לעזור לכם להישאר חיוביים, הנה כמה תרגילים שיוכלו להגדיל את פעילות הצד הימני של המוח שלכם:

–          חזרו על ההצהרה. הגידו לעצמכם כמה פעמים בכל יום שאתם עומדים למצוא את העבודה שאתם רוצים.

–          הגדירו את השאיפה שלכם. איזו עבודה אתם באמת רוצים? התמקדו בהשגת מה שאתם רוצים.

–          שימו לב למחשבות שלכם. אם אתם מוצאים שהן שליליות, עצרו את שרשרת המחשבות ועברו למחשבה חיובית.

–          הזכירו לעצמכם מה אתם שווים, בין אם אתם מרוויחים כסף או לא. הערך שלכם לא תלוי בשאלה אם והיכן אתם מועסקים או כמה כסף אתם מרוויחים.

–          אל תגיעו לראיונות עבודה כקבצנים שמתחננים לקבל עבודה. הגיעו לראיון בכבוד כמו מישהו שיכול להוסיף ערך אמיתי לארגון.

–          אם אתם לא עובדים כרגע, דאגו לשמור על גישה עניינית ושגרה. אל תלכו לישון מאוחר, כי יש לכם מה לעשות בבוקר, העבודה שלכם היא למצוא הזדמנויות לעבודה.

קטגוריות: כללי