ביום ראשון ה-27/12/2015 התקיימה הרצאה בעיר בנושא של מגורים ירוקים וסביבה ירוקה , ההרצאה הועברה על ידי סטיבן דגן שהוא הבעלים והמייסד של חברת יורט ישראל המייבאת ומשווקת אוהלי יורט כמבנים "ירוקים" בארץ. באישור שלו סיכמנו את ההרצאה החשובה גם עבור אותם תושבים שלא לקחו חלק בה.

על מגורים ירוקים במבני יורט של חברת יורט ישראל ניתן לקרוא בכתובת האתר הרשמי שלה: http://www.yurt-israel.co.il/

נושאי הכנס ותמציתם

ככל שהשנים עוברות נושא הבנייה הירוקה נכנס יותר ויותר עמוק לתודעתם של הישראלים והשינוי כבר נראה על פני השטח, חלק גדול מאותם אנשים עושים את השינוי מטעמי אידיאולוגיה ורצון עז להפחית את המזהמים שהורסים כל חלק טוב במדינה ובין היתר גם גורמים לפגיעה המתמשכת באוזון ולהתחממות הגלובלית.

החלק השני של אותם אנשים שהחלו להתעניין וליישם את עקרונות הבנייה הירוקה לא נובע מאידיאולוגיה או אכפתיות סביבתית אלא מהידע שאותם עקרונות בעצם חוסכים גם כסף רב בסופו של דבר מעבר לצמצום היקף הפגיעה בסביבה.

  • חשמל ירוק למבנה – אחד הפקטורים שההינו הכי רוצים לראות בו שינוי בטח ובטח בישראל שטופת השמש הוא נושא של ייצור החשמל העצמי על ידי פנלים סולאריים שלוכדים את קרני השמש וממירים אותם לחשמל הנאגר במצברים חזקים שלאחר מכן משחררים אותו לבית לפי כמות הצריכה. לאוהלי היורט שסטיבן וחברתו מוכרים כבר יש פתרון בנושא, כיוון והצריכה קטנה יותר הם עושים "קומבינות" ורוכשים קיטים של פאנלים סולאריים וממירים מחו"ל, את הקיט הזה מחברים למצברים שאותם הם רוכשים בישראל ואוהלי היורט יכולים ליהנות מחשמל רציף בכל שעות היום. ממשלת ישראל ובמיוחד ממשרד האנרגיה היינו יכולים לצפות שיראו לנגד עיניהם את טובת הציבור ואת טובת הסביבה ויפסיקו להערים קשיים על התחום בו אנחנו משתרכים מאחור ביחס לפוטנציאל.
  • שימוש במים אפורים למבנה – מים אפורים הם מים "משומשים" מהמקלחת ומהכיורים בבית בהם עושים שימוש חוזר לאחר תהליך סינון מורכב, אל דאגה!! השימוש החוזר במים האפורים לא לצורכי שתייה או התרחצות אלא לצורכי השקיה של צמחים בגינה. חברת יורט ישראל ממליצה בחום לכל לקוחותיה על הוספת מערכת מים אפורים למבנה היורט שהם רכשו.
  • ניצול מרבי של אור השמש במשך שעות היום – אחד מהעקרונות העיקריים של מגורים ירוקים הוא ניצול נכון וטוב של אור השמש לתאורה טבעית במשך היום אשר מקטינה באופן משמעותי את צריכת החשמל המצטברת. באוהלי היורט שסטיבן וחברתו משווקים קיים חלום skylight הנמצא בקודקוד המבנה ומטרתו היא ניצול מרבי של אור השמש כתאורה בשעות היום.
  • חימום מים על ידי משטחים סולאריים – חימום מים על ידי שימוש במשטחים סולאריים הוא כבר עקרון המיושם ברוב בתי האב בישראל למעלה מ20 שנה, אין הרבה מה להוסיף על עקרון זה מלבד זה שהוא מסייע לחסוך צריכת אנרגיה לא ירוקה, מצמצם את הפגיעה בסביבה וחוסך כמובן גם כסף רב.