תהליך מכירת דירה יכול להיות ארוך, מייגע, מסורבל, שגוי ואף לעיתים גם מסוכן.
כאשר מחליטים למכור את הדירה מומלץ לדעת וללמוד ככל שניתן את כל מה שקשור במכירת נכסים. יש למצוא את העיתוי הנכון מבחינת אזור, תקופה, מצב מדיני וכלכלי, לבחון את הקונים מבחינת אמינות, לפרסם במקומות הנכונים, להיעזר באנשי מקצוע אם צריך והכי חשוב להכין את הבית לקראת המון ביקורים של קונים פוטנציאליים.

אך לפני כל זה, יש לפרסם את הדירה במקום אחד או מספר מקומות במקביל בהתאם ליכולות שלכם. כיום ישנן אפשרויות רבות לפרסום בפלטפורמות שונות, במחירים סמליים ואף בחינם.

פרסום הדירה

  • עיתונים – השיטה המוכרת והנוחה שעובדת כבר שנים רבות. פרסום הדירה בלוח מודעות בתחום הנדל"ן.
    יתרונות – עלויות אינן גבוהות, אך אם אתם מתכננים לפרסם את המודעה לתקופה ארוכה, ההוצאה תעלה עם הזמן. קהל יעד מבוגר יותר. אינו נעלם מהעין להבדיל ממודעה דרך המדיה הדיגיטאלית.
    חסרונות – שיטה קצת מיושנת, לא כולם קוראים עיתונים להבדיל מהמדיה הדיגיטאלית, אין אפשרות 'לשחק' במודעה יותר מדיי, אלא לעלות פרסום סטנדרטי עם או בלי תמונה לפי שטח הפרסום שרכשתם.
  • אינטרנט ומדיה דיגיטאלית – אתרי אינטרנט רבים מציעים לוחות פרסום. זו השיטה היעילה והנוחה ביותר כיום. כמו כן העלויות אינן גבוהות לרוב, ולעיתים ניתן לפרסם גם בחינם.
    דרך שיטה זו תוכלו לפרסם את המודעה בשיטה עצמאית לרוב, לעלות תמונות, להוסיף או לשנות מידע, לעלות סרטונים ועוד.
    ניתן להשתמש במדיה החברתית כגון: הפצת קישורים דרך תוכנות מסרים, פייסבוק וגוגל.
    דרך נוספת ומוכרת כמעט לכולם היא כמובן פרסום ישיר דרך הפייסבוק. שם תוכלו לעלות כמה תמונות שתרצו, לכתוב מלל ולבקש מחבריכם לשתף את המודעה.
  • משרד תיווך וסוכני נדל"ן – אם הפרסום עד כה עבד, והגיעו אליכם פונים רבים בנוגע לדירה, אתם מגלים פתאום שחלקם לא באמת מתאימים לרכישת הדירה, או שיש להם אינטרסים אחרים כשהם פונים אליכם. אתם מגלים שהעסק הפך לכאב ראש רציני ואין לכם אפילו פנאי לענות לטלפונים, ובטח שלא לפגוש את המתעניינים.
    במקרים כאלו, תמיד תוכלו לפנות למשרד תיווך שיוריד מכם את העול. לחילופין, אם הפרסום לא עבד, תוכלו לפנות למשרד תיווך עם סוכנים מקצועיים ומנוסים אשר מפרסמים דרך המשרד שלהם את הדירה למשל בקטגוריה של 'דירות למכירה בכרכור' ובנוסף ידעו לסנן לכם לקוחות שאינם באמת פוטנציאליים, לענות לשאלות הרבות של המתעניינים בטלפון, לתאם פגישות מסודרת, להפעיל הכישורים השיווקיים שלהם שאולי לכם אין ובגדול לזרז ולייעל את תהליך המכירה.
    החיסרון – תשלום עמלה. מומלץ מאוד לבחור במשרד או סוכן נדל"ן בעל המלצות, מהימן ומקצועי וכמובן בעל רישיון תיווך.
קטגוריות: כללי, נדל"ן