בניינים גבוהים לרוב מצויים באזורים עירוניים, בהם הצבע הירוק והטבע כמעט בלתי מורגשים. אך אם זכיתם בבית עם מרפסת, כדאי שתדעו שאתם יכולים להפוך אותה לפינת חמד אמיתית וטבעית שכל בני הבית ייהנו ממנה – כמעט כמו גינה בבית קרקע. תוכלו לעשות זאת באמצעות איש מקצוע, אך אם אין לכם את האפשרות – הנה כמה רעיונות ממש מדליקים שישדרגו לכם את המרפסת הביתית ויהפכו אותה לפינה הכי שווה בבית.

במקום תמונה – עציץ

כמו בבית, גם בגינה. קירות חשופים לרוב משרים אווירה קרה ופחות מזמינה, ולכן אנו נוהגים להתקין עליהם תמונות, שעונים ושאר אביזרים דקורטיביים שנותנים להם קצת צבע ללחיים. הדבר נכון גם לקירות המרפסת שלכם, שלרוב צבועים בצבע לבן ואף דוהים עם הזמן כתוצאה מנזקי מזג אוויר. אם אתם מבצעים עיצוב גינה במרפסת ורוצים להעניק לה תחושה טבעית וכפרית, כדאי להשקיע גם בקירות ולתת להם חיים. כך יוכלו ליהנות מהאווירה הטובה יושבי המרפסת וגם מי שיושב בסלון כשלפניו נוף מזמין של ירוק.

כיצד תוכלו לשדרג את קירות המרפסת?

  • צמחייה על פני הקיר – אחת הדרכים המיוחדות לקשט את קירות המרפסת היא באמצעות התקנה של גדר עץ מוכנה צמודה לקיר ועליה צמחים מטפסים, או באמצעות תלייה של בד על הקיר ובו "כיסים" עם אדמה וצמחים. בצורה הזו הצמחים גדלים לגובה היישר מתוך הבד. 
  • כדים עם צמחייה – במקום להציב כדים עם צמחים על רצפת המרפסת, תוכלו לקשט דווקא את קירות המרפסת באמצעות כדים לאורך הקיר. בשל המשקל וכדי להימנע ממצב של נפילת הכד על הרצפה, מומלץ לבחור בכדים קטנים ומיוחדים.
  • ציורי קיר – אמנם לא צמחים חיים, אבל גם ציורי קיר של טבע יכולים לעשות את העבודה ולתת למרפסת שלכם חיים. מה ניתן לצייר? צמחיה, פרדס וציורים של נופים שונים.
  • תליית מדפים עם אקססוריז וצמחי נוי קטנים – בדיוק כמו שבבית אנו תולים מדפים ועליהם מניחים פרטי נוי, ניתן לעשות את אותו הדבר על קירות המרפסת. כדאי לקבל את האפקט של קיר מקושט, מומלץ לתלות מספר מדפים שונים ולקשט אותם בצמחים "נופלים" ובסוגים שונים של פרטי נוי דקורטיביים.
  • שילוב כדים עם צמחיה גבוהה – עצים במרפסת? כן! תוכלו לקשט את קירות המרפסת שלכם בצורה פשוטה אך מקסימה, אם תניחו בצמוד לקיר כדים גדולים ובהם עצי פרי שצומחים למימדים בינוניים – החל מעץ זית ועד לעץ תפוז סיני.

מרפסת מושקעת – איכות חיים טובה יותר

זה לא סוד שמי שיש לו גינה מטופחת נהנה יותר. אמנם מרפסת גם היא נחשבת לבעלת ערך רב, אך לרוב לא מעניקה את אותה התחושה שמתקבלת מגינה טבעית. יישום חלק מהרעיונות שפורטו יאפשרו גם לכם לגור באזור אורבני – אך להרגיש בכפר.

מרחבי הרשת:

בפנטן – להגן על עור תינוקך, הכנסו לאתר בפנטן הרשמי
מכונת קפה מקצועית – אל תתפשרו על הקפה שלכם
משחת בפנטן – לבריאות העור

קטגוריות: בלוג