לאחרונה נחתנו בנתב"ג לאחר ששבנו מטיול באחת מבירות אירופה הנחשבות. עלתה במוחנו השאלה לאן, בעצם, נוהגים לטוס בעולם חברינו, תושבי אור יהודה? בלי להסס הרבה יצאנו לבדוק, ביררנו ושאלנו, התעניינו וחקרנו ולבסוף גילו אילו יעדים תיירותיים מעניינים במיוחד את תושבי אור יהודה. קבלו את המקומות השווים ואת הסיבות להגיע לשם.

פורטוגל וליסבון

ליסבון הבירה ופורטוגל כולה מהווים יעד מועדף על רבים מתושבי העיר. יש כאלה שמגיעים לשם כחלק מהבירורים שלהם אודות קבלת אזרחות פורטוגלית (ישראלים רבים עומדים בקריטריונים). אך כמובן, יש עוד המון סיבות להגיע לשם כך שגם אם אינכם מתעניינים כלל בשלב זה באזרחות נוספת כדוגמת אזרחות פורטוגלית, הינה הסיבות שמביאות את תושבי אור יהודה להגיע לשם.

השיטוט ברחבי ליסבון מענג מאין כמוהו. אפשר לבקר בגבעות אשר העיר בנויה עליהן או בסביבתה. הרובע העתיק של העיר מאוד שווה ביקור ובהחלט מומלץ להתענג על יינות מקומיים או פאבים חביבים. הטירה המתנוססת על אחת הגבעות מרשימה מאוד ולא חסרים מבנים מיוחדים בליסבון, בעלי ארכיטקטורה מלהיבה. כמה מתושבי אור יהודה עימם שוחחנו סיפרו כי נהנו מאוד מסצנת אומנות הרחוב והגרפיטי שמקשטים חלק מהרבעים וכן השווקים והארמונות. אנו מוסיפים המלצה חמה על תצפית אל עבר האוקיינוס מאחת מנקודות המפתח של ליסבון, סמוך לים.

צ'כיה ופראג

מליסבון, פורטוגל וכל הנושא של אזרחות פורטוגלית אנו ממשיכים לצ'כיה ובירתה פראג. פראג, כך לפי לא מעט תושבים מאור יהודה, שווה לא רק ביקור אחד אלא גם שניים ויותר. בין האתרים הנחשבים של צ'כיה ניתן לציין למשל את המעיינות של קארלובי ווארי. חובה להזכיר גם את מגדל אבק השריפה העתיק, את טירת פראג וגבעת פטרין. אתרי חובה נוספים בפראג כוללים את הגשרים החוצים את הנהר המקומי ולטבה, ובראשם גשר קארל. בגשר מגוון פסלים מרהיבים ותמיד יש שם כמה נגני רחוב עליזים. פראג ידועה גם בקונצרטים המרובים שהיא מציעה לתיירים והם מתקיימים בהמון כנסיות, בטירת פראג, במועדונים שונים. גם סצנת חיי הלילה בעיר שווה במיוחד וגם לחובבי הקזינו יש בהחלט הרבה מהבילוי הזה. גן החיות מומלץ למשפחות עם ילדים וניתן להגיע לשם בשיט במעבורת. כמו כן, שווה לבקר בקניונים שחלקם מציעים מבצעים משתלמים במיוחד.

הולנד ואמסטרדם

יעד תיירותי נוסף ששב ועלה במהלך שיחותינו עם חברינו תושבי אור יהודה הינו ארץ השפלה, הולנד וכמובן גם אמסטרדם. הולנד מהווה אטרקציה נהדרת בזכות השילוב של הנופים הנהדרים ובתי הקפה הנפלאים. יש בה טחנות הרוח הציוריות ושווקי פרחים וצבעונים ומוזיאונים שלא ישאירו אף אחד אדיש. חובבי תחנות הרוח ממליצים להגיע לכפר מרהיב שבו ריכוז בלתי יאומן של הטחנות בעלות השבשבות האדירות. בכלל, טיולי אופניים במישורים המוריקים מלהיבים ומבוקשים אך גם שיט התעלות אהוב מאוד.

מומלץ לנסות גם אטרקציות כגון הפארק אפטלינג, פארק שעשועים בעיצוב אגדי תרתי משמע. כשיוצאים מאמסטרדם ומבתי הקפה המפורסמים שבה, כדאי לשוטט זמן מה בכפרים הציוריים. בחלק מהכפרים ישנם שווקים מזמינים ובאחרים תמצאו שיט סירות או מסלולי טיול רגליים עם נוף משגע. קל להגיע באמצעות הרכבות היעילות. ואי אפשר בלי להמליץ על בית אנה פרנק, מרגש במיוחד לכל מי שקרא את יומנה המפורסם. ומי שלא קרא – מוזמן להשלים פערים בהקדם.

יעדים ששווים אזכור

לסיום, עוד כמה יעדים שתושבי העיר ציינו לטובה: דרום אמריקה, בזכות הטרקים ואווירת החופש. הודו, בזכות האווירה, המפגש עם הרוחניות והתרבות הייחודית. תאילנד, בגלל הטבע, המקדשים והמחירים הזולים.

קטגוריות: כללי