כיום במסגרת עסקאות נדלן, אנשים רבים בוחרים לרכוש קרקע חקלאית שאינה זמינה לבנייה לצורך השקעה. מטרתם של אותם האנשים המעוניינים להשקיע בקרקע היא לרכוש את הקרקע החקלאית אשר מחירה יחסית זול ולהמתין בשעה שהיא עוברת תהליך הפשרה אשר בסופו עשוי להתקבל אישור לבנות עליה ובכך להרוויח לא מעט מבניין שיוקם בקרקע זו הראוי למגורים או לכל ייעוד אחר. אולם, רכישת קרקע היא עדיין השקעה משמעותית ולכן, בטרם אתה רוכש את הקרקע, חשוב שתדע כיצד לרכוש אותה בצורה הנכונה וממה עליך להיזהר.

מהו תהליך השקעה בקרקע

כיום, רבים יודעים כי השקעה נכונה בקרקעות חקלאיות יכולה להניב עבורם תשואה רווחית משמעותית ולכן, רבים מחפשים אחר הקרקע הטובה ביותר להשקעה. כך למשל, קניית קרקע להשקעה במרכז, ידועה כהשקעה איכותית כאשר היא מתבצעת בצורה נכונה שכן, ידוע כי לבנייה באזור המרכז תהיה דרישה ושמחירי הדיור במרכז הם יקרים באופן משמעותי ממחירי הדיור בשאר אזורי הארץ. לכן, לרכוש קרקע בזול יחסית במרכז, להפשיר אותה ולבנות בה, זוהי ללא ספק השקעה נכונה. אולם כאמור, בטרם רוכשים קרקעות להשקעה, יש לבדוק ולבחון היטב שהקרקע אכן יכולה לעבור תהליך הפשרה ושהקרקע תהיה השקעה נכונה.

כיצד לרכוש קרקעות בצורה נכונה

ראשית כל, יש לברר היטב בטרם רוכשים את הקרקע שיהיה ניתן להפשיר את הקרקע ולהכין אותה לצורך בנייה בה. לרכוש קרקע שקשה מאוד להפשיר אותה או שלעולם לא יהיה ניתן להפשיר אותה, זהו לא דבר חכם. מלבד זאת, יש לבדוק היטב שבקרקע הרלוונטית המוצעת למכירה לא עתידים להקים פארק לאומי כלשהו, מסילת רכבת או כל דבר ציבורי אחר. חשוב מאוד גם לבדוק כי האדם אשר מוכר את הקרקע הינו אדם אמין אשר הקרקע שייכת לו. לרכוש את הקרקע מאדם אשר הקרקע כלל לא שלו, זהו דבר אשר יכול לסבך אתכם ולגרום לכם להפסד כספי משמעותי. כיום, על פי חוק, כל משווק קרקע חייב להביא שמאי אשר יציג את ערך הקרקע, שווי הקרקע וכן, יבדוק האם הקרקע אכן שייכת לאדם המציע אותה וכי יהי ניתן להפשיר אותה בבוא העת. שמראי מעין זה יכול להסיר לא מעט חששות בתהליך רכישת קרקעות.

האם כדאי לרכוש קרקע באופן עצמאי

בכדי להשקיע בקרקע בהצלחה, כדאי מאוד להתייעץ עם יועצי נדלן, אשר מכירים היטב את תהליך רכישת והשקעה בקרקעות ויודעים כיצד לרכוש קרקע עבור השקעה בהצלחה. אם אתם מעוניינים לרכוש קרקע להשקעה במרכז, חשוב מאוד שלא תבחרו את הקרקע עבור ההשקעה שלכם לבד. בחרו ביועץ נדלן מומחה ומקצועי אשר מכיר את כל סוגי הקרקעות המוצעות להשקעה באזור זה ועברו יחד אתו את תהליך החיפוש אחר הקרקע שתניב עבורכם את הרווחים האידאליים בסופו של התהליך ולא תגרום לכם להפסדים כלשהם. השקעה בקרקעות יכולה להיות דבר מוצלח כאשר יודעים כיצד לעשות אותה בצורה נכונה.

עוד בנושא:
השכרת משרדים – החברה לנכסי קיסריה

כל היתרונות בקרן השתלמות
מסחר עצמאי בשוק ההון – כל מה שרצית לדעת
כך תבחרו קופת גמל

עוד אתרים שיעניינו אותך:

קפסולות אספרסו  – מבית נספרסו
מכונות קפה – נספרסו
טיול בישראל עם שירותי השכרת רכב מבית שלמה סיקסט
השכרת רכב בירושלים – מבית שלמה סיקסט
השכרת רכב בתל אביב – שלמה סיקסט

קטגוריות: בלוג, נדל"ן