מצבר הוא רכיב חשוב בכלי הרכב, ובשנים האחרונות המצבר הפך לרכיב משמעותי יותר בגלל המערכות החשמליות המותקנות ברכבים המודרניים והחדישים. כדי להתניע את הרכב אנו זקוקים למצבר חזק ואיכותי, המצבר מזרים חשמל למערכות הרכב השונות, הוא נחוץ לנסיעה תקינה ומשמש בין היתר כמקור מתח לפתיחת וסגירת החלונות החשמליים, תפעול מערכת המולטימדיה ברכב, מיזוג, תאורה ועוד. לכן, כאשר בוחרים מצבר חדש לרכב חשוב להתאים את הדגם הנכון והמומלץ לסוג המנוע ומאפייני הרכב וכדאי להשוות מחירים.

פרמטרים חשובים לבחירת מצבר לרכב

אם המצבר ברכב שבק חיים ועליכם להחליף אותו כדאי לבצע בדיקה נוספת כדי לבדוק האם התקלה היא באמת במצבר או ברכיב אחר. אם המצבר ישן ויש להחליפו חשוב לרכוש את המוצר רק מחברה אמינה ומקצועית, ויש להתייחס לפרמטרים הבאים:

  • התאמה למנוע – יש מגוון רחב של סוגי מצברים הנמכרים בשוק, עליכם לוודא כי המצבר שאתם רוכשים מתאים באופן מלא למנוע ולרכב שלכם.
  • מידות – מצברים מגיעים במידות שונות, לפני רכישת המצבר החדש עליכם לוודא כי הוא מתאים לתושבת הייעודית במנוע הרכב שלכם.
  • נפח וקיבולת – מומלץ לבדוק בספר הרכב של היצרן איזה מצבר מתאים לרכב שלכם מבחינה מידות, עוצמה, נפח וקיבולת. באופן כללי, לרכב פרטי צריך מצבר בקיבולת של 90-45 אמפר, לקטנועים ולקלנועיות צריך לבחור מצבר בקיבולת של 12 אמפר, ולכלי רכב גדולים ולמשאיות חשוב לבחור מצבר בקיבולת מעל 100 אמפר, יש רכבים הזקוקים למצבר בקיבולת של 200 אמפר.
  • יצרן – כדאי להתמקד במצברים מתוצרת מותגים מוכרים, המצברים המיובאים מסין ומטורקיה הם הזולים ביותר בשוק.
  • אחריות – כדאי לבחור מצבר עם אחריות ארוכה ככל האפשר.
  • מחיר – אין לוותר על סקר שוק והשוואת מחירים, אפשר להוזיל עלויות באמצעות רכישת המצבר באינטרנט.

חשוב לציין כי בשוק המצברים יש מגוון דגמים לכן הבחירה עשויה להיות מעט מבלבלת. כדאי לפנות לחברה מקצועית ומורשית המוכרת מצברים של יצרנים מוכרים ואמינים, חשוב לבדוק מהן ההמלצות של יצרן הרכב בנוגע למצבר, וכדאי להיעזר גם בחוכמת ההמונים ולקרוא ביקורות וחוות דעת של מצברים מסוגים שונים.

החלפת מצבר

ברוב המקרים עליכם להחליף מצבר בדיוק כאשר אתם ממהרים לעבודה, לאסוף את הילדים מחוג או מחברים, בדרך לאירוע, באמצע חופשה וכדומה. אם אין לכם אפשרות להגיע עם הרכב למוסך או לעסק המוכר מצברים – הפתרון היעיל והמהיר היותר הוא להזמין שירות החלפת מצבר לרכב עד הבית, כך תיהנו מפתרון מקצועי ואיכותי, ותוכלו לחזור לשגרת חייכם בזמן הקצר ביותר, מבלי לשלם יותר כסף על המצבר החדש.

קטגוריות: בלוג