למה אסור לוותר על יועץ משכנתא פרטי בתהליך לקיחת הלוואה לרכישה דירה או לבניית בית? כיצד חברה לייעוץ משכנתאות יכולה לסייע לכם לבנות תמהיל משכנתא מותאם אישית ואיך השירות יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף?

משכנתא היא הלוואה גדולה לתקופה ממושכת, עד 30 שנה, באמצעותה ניתן להגשים חלום ולרכוש דירת מגורים או לבנות בית פרטי על מגרש. רוב הישראלים זקוקים למימון מהבנק כדי לרכוש דירת מגורים, עליהם לקחת משכנתא ולהתחייב לתקופת החזר ארוכה. כדי לקחת משכנתא מהבנק צריכים לבנות תמהיל הלוואה המורכב מכמה מסלולים, תוך התייחסות למגבלות עליהן החליט בנק ישראל, ויש לתכנן היטב את המשכנתא מאחר ואם לא עומדים בתשלומי ההחזר עלולים לשלם קנסות גבוהים ובמקרים קיצוניים לאבד את הנכס לטובת הבנק.

מה התפקיד של יועץ משכנתא?

חשוב לציין כי ליועץ משכנתא יש כמה תפקידים, והשירות שלו הוא הרבה מעבר להשגת ריביות זולות מהבנקים. היועץ מכיר את כל מסלולי המשכנתא הקיימים, הוא מכיר את עולם המשכנתאות על בוריו, עליו לבצע תכנון פיננסי ללקוחותיו ולסייע ללווים להכין תמהיל משכנתא מותאם אישית בהתאמה מושלמת לצרכי הלווה ויכולת ההחזר שלו. בעזרת יועץ המשכנתאות אתם יכולים להשיג את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם ולחסוך הרבה מאוד כסף בהחזר ההלוואה ארוכת הטווח.

תהליך ייעוץ משכנתא

הבנקים מציעים ייעוץ משכנתאות חינמי וללא כל עלות, אך היועץ בבנק מייצג את האינטרסים של המעסיק שלו, לכן תמיד כדאי לקבל ייעוץ משכנתאות מגורם חיצוני שאינו מחויב לבנקים. תהליך ייעוץ משכנתאות כולל כמה שלבים עיקריים כגון:

  • אפיון ראשוני – בפגישת ההכרות הראשונית עם היועץ הוא בודק האם עסקת המקרקעין מתאימה לכם מבחינה פיננסית, עליו לציין מהם הסיכונים בעסקה מבחינה מימונית ולקבל מכם מידע לגבי מצבכם הפיננסי וההון העצמי שאתם יכולים לגייס.
  • תכנון פיננסי – לאחר איסוף נתונים אודות מצבכם הפיננסי, היועץ מתייחס גם לתכנון עתידי כמו הרחבה המשפחה, אפשרות לקבל שכר גבוה יותר ככל שצוברים ותק וניסיון בעבודה ועוד. התכנון הפיננסי מאפשר ליועץ לקבוע את יכולת ההחזר שלכם לאחר ניתוח ההכנסות וההוצאות החודשיות שלכם.
  • תמהיל משכנתא – התפקיד העיקרי של יועץ משכנתא הוא לבנות עבורכם תמהיל הלוואה מותאם אישית, התמהיל מורכב מכמה מסלולי משכנתאומותאם ליכולת ההחזר שלכם.
  • מכרז – היועץ מבצע מכרז בין הבנקים ומנהל איתם מו"מ כדי להוזיל ריביות ולשפר תנאים.
  • ליווי צמוד – היועץ יכול לייצג אתכם בפני הבנקים ולהגיע יחד אתכם כדי לחתום על חוזה ההלוואה.היועץ יכול לסייע לכם לבחור ביטוח משכנתא ולפתור בעיות שהתעוררו מול הבנק בעת לקיחת המשכנתא.
  • ליווי לאחר קבלת המשכנתא – היועץ לא מסיים את תפקידו לאחר קבלת משכנתא מהבנק, הוא מלווה אתכם לכל אורך תקופת ההלוואה, בודק האם כדאי לבצע מחזור משכנתא והוא מבצע בדיקה תקופתית כדי לבחון האם יש אפשרות להוזיל ריביות ולשפר תנאים.

קטגוריות: בלוג