יוסי שדה הוא הבעלים, המייסד והמנהל בפועל של חוות שדה בר, חווה שכל מטרותיה הם סיוע ומסגרת חמה לנוער במצוקה שלא מצא עצמו בשום מסגרת אחרת. החווה היא חווה חקלאית בה מגדלים בעיקר משק בעלי חיים ובני הנוער משתלבים היטב בהאכלה, באחזקה ובטיפול המסור. העבודה בחוות שדה בר מחדירה בנוער זה מטרה, מעניקה לו תחושת שייכות ומחזירה לו את האמונה בנו המבוגרים האחראיים, אמונה שאבדה אצל חלק לא קטן מנערים אלו.

חוות שדה בר בעלת אחוזי הצלחה גבוהים לשיקום בני נוער במצוקה

במשך השנים הרבות בהן פועלת חוות שדה בר בניהולו של יוסי שדה היא קטפה לא מעט הצלחות והישגים בין הנערים שהתחנכו וחיו בה, למעשה הנתונים מראים כי החווה בעלת אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד בשיקום נערים במצוקה והכוונתם לדרך הישר, הבוגרים שמסיימים את זמנם בחווה בדרך כלל מתגייסים לצה"ל ודווקא שם במסגרת הכי קשה הם מראים יכולות התמודדות והסתגלות גבוהות אותן למדו בזכות היותם בוגרי חוות שדה בר.

יוסי שדה שומר על קשר די הדוק עם הבוגרים שסיימו את זמנם בחווה וכאשר הם נתקלים בקושי או ברצון לשוחח כדי לקבל עצה חמה וטובה אז הם תמיד מוצאים אוזן קשבת ואפילו כוס קפה חם אם בא להם לקפוץ לביקור.

תושבי אור יהודה מצדיעים למר יוסי שדה על הנתינה שלו, על האהבה שלו, על האכפתיות שהוא מגלה כלפי בני נוער שבסך הכל זרים לו בטרם הם מגיעים לחווה. גם בני נוער מאור יהודה הגיעו לחווה, עברו תקופה יפה ויצאו אל העולם הגדול עם כלים מעשיים להתמודדות במצבי לחץ, בחיי שגרה ובניהול נכון של חיי המשפחה והיום יום של כל אחד ואחד מהם.

 

קטגוריות: חינוך ודת